کد خبر: 878143
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ویژه‌های جوان:
روزنامه آفتاب يزد كه نزد روزنامه‌هاي طيف اصلاحات به عنوان روزنامه‌اي زرد شناخته مي‌شود، روز گذشته در تيتر نخست خود در ادعايي مضحك رسانه‌هاي (به تعبير اين روزنامه) اصولگرا از جمله جوان را متهم كرد كه به استقبال مرگ توافق هسته‌اي رفته‌اند و عامل زنده به گور شدن برجام شده‌اند!
روزنامه آفتاب يزد كه نزد روزنامه‌هاي طيف اصلاحات به عنوان روزنامه‌اي زرد شناخته مي‌شود، روز گذشته در تيتر نخست خود در ادعايي مضحك رسانه‌هاي (به تعبير اين روزنامه) اصولگرا از جمله جوان را متهم كرد كه به استقبال مرگ توافق هسته‌اي رفته‌اند و عامل زنده به گور شدن برجام شده‌اند!
آفتاب يزد در بخشي از گزارش خود، ضمن ذوق‌زدگي از مواضع اخير اروپا درباره برجام، گزارش چندي پيش جوان را كه نوشته بود: اروپا برجام نيمه جان را احيا نمي‌كند، مورد نقد قرار داده است. حال آنكه به اعتراف بسياري از دولتمردان و مسئولان دستگاه ديپلماسي به رغم گذشت دو سال از اجراي برجام، دستاورد اين توافقنامه براي ايران «تقريباً هيچ » بوده و سفرهاي دوره‌اي برخي مقامات اروپايي به تهران جز چند عكس يادگاري، هيچ دستاورد ملموسي نداشته است. به طوري كه وزير محترم امور خارجه اخيراً در امريكا اعلام كرد حتي نمي‌توانيم در انگليس يك حساب بانكي باز كنيم. اين در شرايطي است كه جمهوري اسلامي ايران به اعتراف همه نهادهاي نظارتي بين‌المللي از جمله آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به همه تعهدات خود عمل كرده است. اين روزنامه هفته پيش با تيتر: «هرچه تهران بگويد» به استقبال سخنان موگريني مسئول سياست‌خارجي اتحاديه اروپا درباره ضرورت حفظ برجام رفت. بدون آنكه به برخي مواضع سران اروپا از جمله ماكرون رئيس‌جمهور فرانسه و مركل صدر اعظم آلمان در همراهي با ترامپ براي فشار بر ايران اشاره‌اي بكند. اكنون معلوم نيست حفظ برجام به هر قيمت و تصور برجام بدون امريكا و ادامه آن با اروپا از چه منطقي پيروي مي‌كند كه آفتاب يزد مدافع آن است. اكنون بايد پرسيد وقتي كه بر اساس گزارش هفتم وزارت خارجه به مجلس، امريكا 18 بار برجام را نقض كرده است، آيا اين برجام را همچنان بايد موجودي زنده و پويا دانست؟

برجام منطقه‌اي، نسخه روزنامه اصلاح‌طلب براي دستگاه ديپلماسي!
روزنامه اصلاح طلب بهار روز گذشته با تيتر « موسم جدايي همسايه‌ها؟» دستگاه ديپلماسي كشور و مجموعه نظام را متهم كرد كه به خاطر ديدگاه‌هاي ايدئولوژيك و پيگيري الگوي «قدرت برترمنطقه‌اي» به جاي « منطقه قدرتمند» همسايگان خود را از دست خواهد داد. 
نويسنده یا نویسندگان كه به نظر مي‌رسد از كمترين تحلیل درباره  اخبار و تحولات منطقه‌اي آگاه نیستند، به بهانه سفر حيدر العبادي نخست وزير عراق به عربستان و ديدار با وزير امورخارجه امريكا، مسير دستگاه ديپلماسي را در مسائل منطقه‌اي از جمله اقليم كردستان، اوضاع سوريه و حماس مورد انتقاد قرار داده و ضمن حمله به ساختار تصميم‌گيري در دستگاه سياست خارجي، اين رويكرد به اصطلاح اشتباه را متوجه برخي ناهماهنگي‌ها و حضور «ساير نهادهاي تأثيرگذار» در اين عرصه عنوان كرده است. 
اين روزنامه اصلاح طلب سپس براي دستگاه ديپلماسي نسخه اصلاحي هم پيچيده و با متهم كردن ايران به رقابت‌هاي بي حاصل و تنش‌آلود با كشورهايي نظير عربستان و تركيه توصيه كرده است بايد با غلبه بر نگاه مبتني بر منافع ملي و جايگزين تدريجي آن با چارچوب‌هاي ايدئولوژيك يا غرب ستيزي افراطي، از الگوي برجام براي حل مسائل منطقه‌اي بهره برد!
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
1
0
آقای روحانی بنده ی خدا نباید با طناب پوسیده ی این ذوق زده های اسهال طلب به چاه میرفت
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
1
1
حال آدم از اینهمه اصرار بر اعتماد بر ناقضین مکرر عهد بهم میخورد به قول خارجی ها You make me sick ، حتما باید اسلحه بر شقیقه شما گذارند تا بفهمید هدف آنها هم همین است تا شما را به بردگی بگیرند یا بکشند و خانواده و زنانتان را به اسارت ببرند و در بازارها بفروشند.

چرا نمیفهمید؟ یا برای مشتی دلار خود را به نفهمی زده اید؟
عبدالله اللهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
1
0
ما که هر چه می اندیشیم به جز ذلت خواری اغفال و دروغ و بیگانگی با مردم و خود راگول زدن چیز مثبتی در بر جام نمیبینیم. و در سلامت افرادی هم تعریف میکنند باید
شک کرد مگر زیبا کلام باشد!.
ناشناس
|
France
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
0
وقتی یک موجود مرگ مغزی شده را با تنفس مصنوعی زنده نگهدارند هروقت دفنش کنند میتوان ادعا کرد که زنده به گور شده است !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار