کد خبر: 877768
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
استاندار مرکزی:
استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه مشکل هپکو تنها مربوط به استان مرکزی نیست بلکه مسئله‌ای ملی است، گفت: قول می‌دهم تا پایان سال جاری مشکل این صنعت بزرگ استان مرکزی رفع شود و چراغ تولید در هپکو روشن بماند.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه مشکل هپکو تنها مربوط به استان مرکزی نیست بلکه مسئله‌ای ملی است، گفت: قول می‌دهم تا پایان سال جاری مشکل این صنعت بزرگ استان مرکزی رفع شود و چراغ تولید در هپکو روشن بماند.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی که با محوریت بررسی مشکلات دو صنعت هپکو و آذرآب در استانداری برگزار شد، عنوان کرد: بررسی مشکلات صنایع استان مرکزی یکی از اولویت‌هاست و رسیدگی به وضعیت هپکو و آذرآب نیز در اولویت کاری استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه تا به امروز اقدامات و تصمیمات مناسبی اتخاذ شده، اما به نتیجه نرسیده است، گفت: قطعا روند واگذاری شرکت هپکو اشتباه بوده است، اما امروز باید برای شرایط موجود تصمیم‌سازی مناسب صورت گیرد و نکته مهم در این تصمیم‌گیری این است که شروطی از سوی کارگران برای تغییر سهامدار مطرح نشود.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه اگر واگذاری شرکت با مطالعه صورت گرفته بود امروز با چنین بحران و بن‌بستی مواجه نبودیم، تصریح کرد: مسلما احیای شرکت ظرف کوتاه‌مدت انجام نمی‌شود بلکه باید در شرایط کنونی با اهتمام کارگران شرکت را احیا کرد و آنان نیم توانند نمی‌توان بر تغییر سهامدار تاکید کنند یا شرط و شروطی در این زمینه بیان کنند.

استاندار مرکزی خطاب به سهامدار شرکت هپکو عنوان کرد: باید کلیه تعهدات مندرج در قرارداد واگذاری و همچنین مصوبات جلسه اخیر با حضور وزیر کار یک به یک اجرایی شود، مجموعه استان با کسی رودربایستی ندارد چراکه هدف ما رفع مشکلات هپکو است و باید به سرعت از شرایط کنونی خارج شود.

وی تاکید کرد: باید مشکلات موجود در دستگاه‌های کارخانه رفع و آمادگی لازم برای اجرای قراردادها ایجاد شود، سهامدار کنونی تا به امروز با پرداخت رقمی شرکت را در اختیار گرفته و معوقات کارگران نیز به کمک تسهیلات بانکی پرداخت شده است و 150 میلیارد تومان مغایرت حسابی که در حال حاضر وجود دارد نباید مانع کار شرکت شود چراکه رفع این مشکل با همکاری دولت پیگیری می‌شود.

آقازاده با اشاره به اینکه همه استان درگیر مشکلات هپکو هستند و تمام تلاش خود را برای رفع چالش‌ها به کار گرفته‌اند، اما سهامدار موظف به پرداخت معوقات کارگران است، بیان کرد: تا زمانی که کارخانه به تولید برسد باید پرداخت معوقات کارگری و تعهدات در قالب زمانبندی مشخص دنبال شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار