کد خبر: 877616
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
سرکنسول ایران در کربلا، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حفظ حاکمیت کشورعراق گفت: ورود بدون ویزا و گذرنامه زوار به عراق، موجب بروز مشکلاتی برای دیگر زائران و زیر پا گذاشتن حق الناس است.
ایسنا: میرمسعود حسینیان، تصریح کرد: علی رغم ارتباطات خوبی که با عراق داریم ، ولی باید بدانیم عراق یک کشوری خارجی است، زائران برای ورود به این کشور باید گذرنامه و ویزا داشته باشند و به صورت غیر قانونی وارد این کشور نشوند چرا که عدم رعایت این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای خود آنها خواهد شد .

سرکنسول ایران در کربلا افزود: ورود غیر مجاز به عراق دارای سه سال زندانی است و ما نیز نمی توانیم [خاطیان را] شفاعت کنیم.

سرکنسول ایران در عراق ادامه داد : بعضی از زائران نیز مهر ورود عراق رادر پاسپورت خود نمی‌زنند و بهانه می آورند که مرزها شلوغ است ولی آنها باید توجه داشته باشند، معطل شدن بهتر از سه سال زندانی است.

حسینیان خاطرنشان کرد: طرف عراقی نیز موانعی برای ورود غیر مجاز اعمال می کند که باعث معطل شدن آن هایی می شود که ویزا اخذ کرده اند و نادیده گرفتن این امر منجر به زیر پا گذاشتن حق الناس می شود.

وی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو اربعین از افراد مسن و کسانی که بیماری قلبی دارند درخواست کرد از انجام این سفر به کربلا در این ایام خودداری کنند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار