کد خبر: 877073
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
مدیر کل راه‌آهن اراک از اتصال فرودگاه اراک به خط راه‌آهن سریع‌السیر خبر داد و گفت: راه آهن اراک اولین راه آهن کشور است که به فرودگاه متصل خواهد شد.

به گفته جلال‌الدین کوکنار اتصال راه آهن اراک از ایستگاه ملک‌آباد به طول دو هزار و 200 متر به فرودگاه اراک از برنامه‌های در دست اقدام اداره کل راه آهن اراک است.

وی با اشاره به انجام مطالعات لازم توسط مشاور طرح و بررسی مسائل مربوط به صرفه اقتصادی آن گفت: مطالعات انجام شده این طرح به کمیته فنی خطوط فرعی راه آهن کشور ارسال و با تصویب در این کمیته، موضوع تملک اراضی و زیرسازی آن توسط فرودگاه و روسازی آن توسط راه آهن انجام و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر کل راه‌آهن اراک هدف از اجرای این طرح را تسهیل در انتقال مسافر از استان مرکزی و قم به سایر نقاط کشور بیان کرد و گفت: بررسی میدانی مشاور اجرای طرح، نیاز اتصال راه‌آهن به فرودگاه اراک را ضروری اعلام کرده است.

وی بیان کرد: با انتقال مسافرین قم از طریق خطوط ریلی به فرودگاه اراک در مدت زمان یک ساعت و پرواز از طریق فرودگاه اراک به مشهد، مدت زمان سفر از قم به مشهد از طریق فرودگاه اراک به طور قابل ملاحظه‌ای نسبت به انجام این سفر از طریق فرودگاه مهرآباد کاهش خواهد یافت.

کوکنار در ادامه گفت: اتصال راه‌آهن به فرودگاه موجب کاهش هزینه و زمان شده و میزان استقبال مسافران استان قم برای سفر هوایی از طریق فرودگاه را بیش از حد نصاب فعلی که حدودا 30 درصد است خواهد کرد و موجب خواهد شد تا تعداد پروازهای فرودگاه اراک به مشهد که هم اکنون دو پرواز در هفته است به پروازهای روزانه برسد.

وی اتصال راه‌آهن اراک به فرودگاه را اقدامی ارزشمند برای تسهیل در تردد مسافران دانست و افزود: راه‌اندازی خطوط فرعی ریلی و قطار حومه‌ای از شهر اراک به فرودگاه و نیز از شهرهای نزدیکی نظیر شازند نیز موجب تقویت انگیزه مردم این شهرها برای انتخاب فرودگاه اراک جهت سفر خواهد شد که این مهم نیز پس از اتصال راه‌آهن به فرودگاه عملیاتی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار