کد خبر: 876948
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
رئيس كميته هسته‌اي جبهه اصلاح‌طلبان گفت: آقاي ترامپ با حملات پي‌در‌پي خود به برجام آن را پاره كرده است، بنابراين نيازي به پاره كردن فيزيكي برجام نيست. 
سعيد ياري در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات اخير «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور امريكا، اظهار داشت: آقاي ترامپ نشان داد فردي پوپوليست است و فقط اداي نخبگان را درمي‌آورد چراكه با اين اظهارات امريكا را به مرحله انزوا و بايكوت مي‌كشاند و اختلافات عميقي بين اين كشور و اروپا ايجاد مي‌كند. 
وي تأكيد كرد: آقاي ترامپ با اظهارات و حملات پي‌در‌پي خود به برجام، آن را پاره كرده است، بنابراين نيازي به پاره كردن فيزيكي برجام نيست. ترامپ به دور از دانش بين‌المللي و شرايط حاكم بين دولي وارد عرصه شده و با ادبيات و تصميم‌گيري‌هاي خاص بنا دارد موج‌هاي جديدي در دنيا راه‌اندازي كند. 
به گفته ياري تمام آيتم‌هايي كه رئيس‌جمهوري امريكا اخيراً در سخنراني خود مطرح كرده، عاري از تاريخ جهاني بوده و وي از آنها وام مي‌گيرد تا آنارشيسم مديريت خود را حاكم كند تا منجر به هرج و مرج مديريتي در عرصه بين‌المللي شود. 
وي با اشاره به تروريست خواندن ايران از سوي دونالد ترامپ تأكيد كرد: ‌ترامپ بهتر است خودش را تكذيب نكند. او بود كه در جريان انتخابات رياست جمهوري امريكا، اوباما و كلينتون را متهم به پديدآورنده داعش كرد، البته امروز عوام و خواص مي‌دانند كه تروريسم دولتي با طراحي و هماهنگي سرويس‌هاي جاسوسي ايالات متحده به وجود آمده است. 
رئيس كميته هسته‌اي جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به توافقنامه برجام و احتمال خروج امريكا از آن گفت: امريكا در برجام نقش محوري دارد، يعني 80 درصد برجام مربوط به امريكاست، الان اگر 140 فروند ايرباس را فاينانس كرده و از محل مطالبات هزينه آن را تأمين مي‌كنند، در زمان آزادسازي هواپيماها، از امريكا اجازه خواهند گرفت. 
ياري با بيان اينكه اتحاديه اروپا بدون اجازه امريكا كاري انجام نمي‌دهد، گفت: وقتي آقاي ترامپ مي‌گويد برجام را پاره يا كنگره را مجاب براي تصويب برخي تبصره‌ها در برجام مي‌كند، اين خود نقض آشكار معادلات بين‌المللي است. 
وي بر اين باور است كه دونالد ترامپ در حالي نسبت به برجام دچار خبط و گاف شده كه پاسخ ايران را هم مي‌داند چراكه هر چيزي در مورد برجام از كنگره خارج شود، مورد قبول ايران نخواهد بود. رئيس كميته هسته‌اي جبهه اصلاح‌طلبان خطاب به مسئولان كشورمان گفت: هرگونه عقب‌نشيني و رفتار منفعلانه باعث گستاخي دشمن و اعمال تحريم‌هاي «پيك» خواهد شد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار