کد خبر: 876792
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
بررسي رفتار غرب با ايران در ۴۰ سال گذشته و تلاش گسترده براي نابودي نظام اسلامي يا استحاله جمهوري اسلامي نشان مي‌دهد كه...
سيد عبدالله متوليان
بررسي رفتار غرب با ايران در ۴۰ سال گذشته و تلاش گسترده براي نابودي نظام اسلامي يا استحاله جمهوري اسلامي نشان مي‌دهد كه: 

۱ - غرب هرگز به ايران نگاه راهبردي نداشته و روابط خود را با ايران بر اساس ارتقاي منافع يك‌سويه تنظيم كرده و مي‌كند. 

۲ - برخلاف واقعيات موجود و قدرت نفوذ بالا و عمق استراتژيك ايران در منطقه، غرب باوجود اينكه به نقش برجسته و منحصر به فرد ايران اذغان دارد ولي حاضر نيست براي ايران «به عنوان بازيگر اصلي در مناقشات منطقه» نقشي قائل باشد. 

۳ - غرب ايران را به عنوان فرماندهي محور مقاومت، مانع اصلي تحقق دكترين و اهداف «استعماري» خود در غرب آسيا مي‌داند. 

۴ - غرب ايران را تنها دشمن واقعي و تمام عيار رژيم صهيونيستي و حامي اصلي محور مقاومت (به زعم غرب؛ تروريسم) مي‌داند. 

۵ - غرب بر راهبرد تشكيل خاورميانه جديد (مبتني بر تضمين اقتدار و عزت رژيم صهيونيستي از طريق تشكيل كشورهاي كوچك ضعيف و فاقد اقتدار منطقه‌اي) اصرار دارد و ايران را تنها مانع تحقق اين راهبرد مي‌داند. 

۶ - غرب تسلط بر منطقه غرب آسيا را مهم‌ترين عامل بازگشت به هژمون خود مي‌داند و نظام اسلامي ايران را مهم‌ترين و بلكه تنها مانع بازگشت اين هژمون مي‌داند. 

۷ - غرب باور دارد كه جمهوري اسلامي ايران با رويكرد اسلام انقلابي حضرت امام خميني سلام الله عليه، قدرت بسيج توده‌ها و مستضعفان عالم و مديريت بيداري اسلامي در جهان اسلام را دارد، به همين دليل نظام اسلامي ايران را بزرگ‌ترين خطر براي منافع خود در جهان مي‌داند. 

۸ - غرب به ويژگي‌ها و مختصات منحصر به فرد ايران از حيث ژئوپلتيكي و ژئواستراتژيكي و ظرفيت‌هاي ديني و فرهنگي ايران و قدرت الگوسازي دموكراسي خدامحور و ديني به عنوان مهم‌ترين خطر براي به چالش كشيدن دموكراسي غربي و ليبرال سرمايه‌داري واقف است. تلاش هماهنگ غرب در تشديد تحريم‌هاي فلج‌كننده پس از فتنه و كودتاي امريكايي ۸۸ و ورود جبري ايران به ميدان مذاكره با شيطان بزرگ بالاخره منتج به توافقنامه برجام شد. بررسي مواضع دو ساله غرب به‌ويژه امريكا در خصوص برجام نشان مي‌دهد كه: 

۱ - غرب معتقد است فشار اقتصادي و تشديد تحريم‌ها، ايران را وادار به قبول مذاكره و امتيازدهي و تعهدات فراتر از پروتكل الحاقي كرده و ادامه اين مسير الگوي خوبي براي امتيازگيري بيشتر است. 

۲ - غرب به شدت در پي آن است كه تجربه برجام را در ساير موضوعات مورد نظر خود از جمله «قدرت موشكي»، «حمايت ايران از تروريسم!» و«حقوق بشر» به ايران تحميل كند. 

۳ - غرب قوياً بر اين باور است كه برجام نه تنها مانع از بسط و توسعه نفوذ و عمق استراتژيك ايران نشده بلكه هم‌اينك به مراتب مقتدرتر از چهار سال پيش به عنوان بازيگر اصلي در منطقه غرب آسيا حضور داشته و رفته رفته تمامي پايگاه‌ها و نقاط استراتژيك منطقه را به تصرف خود در مي‌آورد. 

۴ - هم‌اينك در گام دوم برجامي، بين اروپا و امريكا تقسيم كار پنهان صورت پذيرفته، به نحوي كه امريكا با «استراتژي شومن ديوانه» موجب ترس دولتمردان ايران از فرو ريختن برجام و نزديكي به اروپا شده و اروپا نيز با سياست «يكي به نعل يكي به ميخ»، حمايت از برجام و ايران در برابر امريكا را به امتيازدهي ايران در موضوعات موشكي‌ و... موكول كند. 
نطق ترامپ در روز جمعه ۲۱ مهرماه همراه با عصبانيت وصف‌ناپذير و موضع‌گيري هماهنگ شده اروپايي‌ها، پرده از حقايق پنهاني و تقسيم كار صورت گرفته برداشت: رفتار هماهنگ غربي‌ها طي روزهاي گذشته نشان داد كه غرب به‌ويژه امريكا از قدرت راهبردي ايران به شدت عصباني بوده و قوياً نگران پيروزي‌هاي جبهه مقاومت عليه داعش (مولود امريكا) و خنثي‌سازي توطئه‌هاي محور شوم «عبري، عربي، غربي» است. به طور قطع دل بستن اروپايي‌ها و تن دادن به برجام اروپايي سرانجامي بهتر از خوش‌بيني و اعتماد به شيطان بزرگ در پي نخواهد داشت. نطق ترامپ و مواضع معوج اروپايي‌ها نشان داد كه حفظ و ارتقاي عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هيچ ربطي به برجام نداشته و آنچه آنان را وحشت‌زده و هراسان ساخته ؛ اقتدار منطقه‌اي ايران و تأثير شگرف بر تحولات منطقه و قدرت هدايت جبهه مقاومت و اتحاد ملي و انسجام اسلامي مردم ايران است. 

 حفظ و ارتقاي اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، مستلزم تقويت و افزايش توان دفاعي و موشكي كشور است. اين واقعيتي اجتناب‌ناپذير است كه در طول ۴۰ سال گذشته غرب به سركردگي امريكا فقط به كشورهايي حمله كرده كه ابتدا آن كشور را به بهانه‌هاي مختلف خلع سلاح كامل و قدرت دفاعي‌اش را به كلي نابود كرده است. اينك تغيير كانون‌هاي قدرت در جهان و نابودي هژمون نظام سلطه و از هم پاشيدگي اردوگاه غرب، براي ما فرصتي طلايي خلق كرده كه حفظ آن مستلزم «برجام زدايي» از ادبيات سياسي كشور بوده و باطل‌السحر توطئه‌هاي غرب به فراموشي سپردن برجام و دل بريدن از حمايت غرب استعمارگر و بازي نكردن در ميدان دشمن و عدم تكميل پازل غرب است. وقت آن است كه به تأسي از قرآن كريم (... تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم/ ... دشمن خدا و دشمن خودتان را بترسانيد - انفال/آيه ۶۰) و تبعيت از رهبر فرزانه و معزز انقلاب اسلامي: «بله؛ ما موشك دقيق داريم! موشك ما هدف را با فاصله چند متري ازفاصله چند هزار كيلومتري قادر است بزند. اين را با قدرت به دست آورديم، با قدرت حفظ مي‌كنيم و با قدرت افزايش خواهيم داد انشاءالله. ۲۹ خرداد ۹۶» از اقتدار موشكي و افزايش توان دفاعي كشور دفاع كرده و خشم دشمنان را برانگيزيم (... ليغيظ بهم الكفار/- فتح/آيه ۲۹) كه وعده نصرت الهي و پيروزي نه در همراهي با دشمنان و نظام سلطه بلكه در به خشم آوردن آنان است. بي‌شك سخن شهيد مظلوم انقلاب اسلامي حضرت آيت‌الله دكتر بهشتي مصداق كامل اوضاع امريكا و غرب در اين روزها است: «به امريكا بگوييد از دست ما عصباني باش و از اين عصبانيت بميرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار