کد خبر: 876267
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
با توجه به وجود واحدهای تولیدي مشکل‌دار باید کلینیک واحدهای تولیدی تعریف شود متشکل از بخش خصوصی و دانشگاه‌ها تا مشکلات اين واحدها شناسایی و رفع شود.

مجید خدابخش آستاندار آذربایجان‌شرقی ، در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان‌شرقی که با حضو قائم مقام وزیر کشور برگزار شد، با عنوان کردن مطلب فوق گفت: مشکل صنایع تنها با بحث‌های مالی حل نمی‌شود، واحدهای تولیدی مشکل‌دار همچون بیماری هستند که باید معاینه شوند تا بیماری شناسایی و متناسب با آن بیماری نسخه تجویز شود.

وی افزود: با توجه به این مساله باید کلینیک واحدهای تولیدی تعریف شود متشکل از بخش خصوصی و دانشگاه‌ها تا مشکلات واحدهای تولیدی شناسایی و رفع شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در برخی واحدهایی که با مشکل مواجه بودند تنها بحث مشکل مالی نبوده بلکه بحث قدیمی شدن تکنولوژی‌های به کار رفته در واحد بوده و به نوعی تنها راه رفع مشکل برخی واحدها مجهز کردن آن واحدها به تکنولوژی‌های روز بوده است.

وی ادامه داد: همچنین باید مشاورانی برای تدوین استراتژی واحدها نیاز است که البته این کار را امروز نمایندگان ادارات انجام می‌دهند و قطعاً از چنین تخصصی بهره‌مند نیستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: با توجه به حضور مدیران صنعتی قوی در استان و 4 هزار هیئت‌علمی و دانشگاه‌های برتر در استان این توانایی در استان وجود دارد تا کلینیک واحدهای صنعتی را درست کرده و مشکلات را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افراد متبحر و آشنا به تکنولوژی روز دنیا باید برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی نسخه تجویز کنند و اگر این کار انجام شود کار بزرگی انجام داده‌ایم.

خدابخش تاکید کرد: با توجه به اینکه آذربایجان‌شرقی یک استان صنعتی بوده مشکلات سرمایه در گردش نیز امر لازمی است، چراکه دلار هزارتومانی یک‌شبه 3 هزار تومان و ارز مبادله‌ای 2هزار و 500 تومانی نام‌گذاری شد و عملاً هم 3 هزار بود به همه بنگاه‌های اقتصادی شوک شدیدی وارد کرد و به نوعی بنگاه‌های اقتصادی با سونامی اقتصادی مواجه شدند و تعدادی خود را تطبیق دادند و تعدادی تعطیل شدند و برخی هم که وابسته به دولت بودند فعلاً مانده‌اند اما آثار این مسئله باقی‌مانده و ادامه خواهد داشت و زمان‌بر خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار