کد خبر: 876064
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان از اختصاص 240 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی خبر داد.

سکینه اشرفی با بيان اينکه این رقم هر چند که محدود است اما می تواند زمینه ساز توسعه اشتغال در سطح استان باشد ، گفت: استان سیستان و بلوچستان در زمینه جذب تسهیلات در سنوات قبل عملکرد خوبی داشته است و 320 عنوان شغلی در سامانه تعریف شده که در این بین باید به صنایع دستی نگاه متفاوت و برجسته ای داشته باشیم .

وي با مهم خواندن نقش نظارت و هدفمندی در اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی گفت: توسعه نظارت‌ها و بازرسی‌ها بر طرح‌های اشتغالی می‌تواند مهم و موثر است و اعطای تسهیلات به نحوی باشد که ضمن ثبات در اشتغال پایدار، ارزش افزوده ایجاد کند .

اشرفی بر انجام مطالعات فراگیر قبل از روند اعطای تسهیلات تاکید کرد و گفت: برهمین اساس تشکیل کمیته مطالعاتی تخصصی و سنتز مطالعات موجود برای دستیابی به نتایج مطلوب ضروری است .

وی با بیان اینکه دستگاه های متولی در این زمینه نقش تسهیل گر را برای متقاضیان داشته باشند، افزود: توزیع اعتبارات باید به گونه ای باشد که دسترسی همه مراکز جمعیتی از جمله روستاها برای جذب این اعتبارات یکسان باشد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بر تدوین شیوه نامه استانی برای اعطای این تسهیلات تأکید کرد و افزود: شیوه نامه اجرایی بنا به مقتضیات استانی و محلی باید طراحی و نیازهای خاص استان در این شیوه نامه دیده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار