کد خبر: 875985
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
اسرائيل دنبال ايجاد پايگاه در منطقه است
اميدواريم برادران كرد عراقي از طريق مذاكره با دولت مركزي مشكلات خود را حل كنند و هرگز به فكر تجزيه عراق نباشند كه اين امري محال است. 
به گزارش رسا، آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي ديروز در درس خارج خود، با اشاره به تحولات منطقه، همه‌پرسي كردستان عراق را مورد توجه قرار داد و اين كار را به صلاح و نفع كردستان عراق ندانست و گفت: مي‌خواهم نصيحتي دوستانه به برادران كرد عراقي داشته باشم؛ تصور من اين است كه آنها بدون مطالعه وارد اين ميدان شدند؛ زيرا هر كس اهل مطالعه باشد مي‌داند، استقلال كردستان عراق امري محال است، زيرا اولاً دولت مركزي عراق اجازه نخواهد داد كه به اين آساني كشورش تجزيه شود و فردا هم گروه ديگري بخش ديگري را تجزيه كنند و به هر قيمتي باشد پاي تماميت ارضي عراق خواهد ايستاد.
 آيت‌الله مكارم شيرازي خاطرنشان كرد: از سوي ديگر تنها گروهي كه از همه‌پرسي حمايت كرد، صهيونيست‌ها بودند و مي‌دانيم در راهپيمايي‌ها در كردستان پرچم اسرائيل در دست افراد بود. بنابراين اسرائيل مي‌خواهد با حمايت از اين همه‌پرسي پايگاهي براي خود در اين منطقه تشكيل دهد. اگر استقلال صورت گيرد، نهايت مطلوب آنهاست و اگر صورت نگيرد و با درگيري‌ها كردستان ويران شود، آن هم مطلوب آنهاست. 
بدون شك امريكا هم در پشت اين صحنه همكاري دارد، اگرچه ظاهراً اظهار عدم موافقت مي‌كند. اين مرجع تقليد افزود: مي‌دانيم ايران به هيچ قيمت اجازه نخواهد داد كه در كنار مرزش پايگاهي براي اسرائيل تشكيل شود و در برابر آن به تمام معنا خواهد ايستاد. از سوي ديگر كشور تركيه كشور نيرومندي است كه همسايه عراق است و روي مسئله كردها حساسيت دارد و هرگز حاضر به تجزيه كشور خودش نيست، زيرا تجزيه عراق به تركيه نيز سرايت مي‌كند، بنابراين آنها هم با تمام توان خواهند ايستاد.
 وي با بيان اينكه چگونه ممكن است چنين همه‌پرسي‌اي موفق شود، اظهار داشت: بنابراين يا بايد از برنامه خود بازگردند يا ايستادگي كنند و اگر خدايي نكرده درگيري در آنجا واقع شود، كردستان عراق مبدل به ويرانه‌اي مي‌شود. آيت‌الله مكارم شيرازي تاكيد كرد: اميدواريم برادران كرد عراقي از طريق مذاكره با دولت مركزي مشكلات خود را حل كنند و هرگز به فكر تجزيه عراق نباشند كه اين امري محال است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار