کد خبر: 875983
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
روحانی در جلسه هيئت دولت عنوان کرد
امريكايي‌ها به دليل آنكه مي‌خواستند داعش را 20 سال در اين منطقه نگه دارند و از اين ابزار استفاده كنند...
امريكايي‌ها به دليل آنكه مي‌خواستند داعش را 20 سال در اين منطقه نگه دارند و از اين ابزار استفاده كنند، حق دارند از سپاه عصباني باشند، چرا كه سپاه با برنامه‌ريزي و حمايت خودش از ملت عراق، سوريه و لبنان، داعش را ذليل كرده است. 
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر رياست جمهوري، دكتر روحاني روز گذشته در جلسه هيئت دولت با بيان اينكه هر گاه بدخواهان به‌دنبال تحميل فشار به كشور بوده‌اند، مردم با حضور، هوشياري و تلاش بيشتر، قاطعانه به آنها پاسخ دادند، گفت: آن زماني كه رئيس‌جمهور امريكا براي ايجاد نمايش قدرت در عربستان عليه ايران به منطقه آمده بود، ملت ايران به زيبايي و با حضور پر شور خود در انتخابات 29 ارديبهشت، پاسخ قاطعي به امريكا و حاميانش دادند. 
‌    
در برجام دقت كرديم، حواسمان جمع بود
رئيس‌جمهور با بيان اينكه برجام يك آزمون بسيار بزرگ براي همه دولت‌هاي شركت‌كننده در مذاكرات و ساير دولت‌هاي جهان است، خاطرنشان كرد: تعهد و وفاي به عهد، اساس اطمينان جهان به يك دولت است؛ ما به عنوان جمهوري اسلامي ايران، دقت كرديم و حواس‌مان جمع بوده است، وقتي تعهد داديم، تا آخر پاي آن ايستادگي كرديم و اين افتخاري براي ماست.  روحاني اظهار داشت: امروز ايران به عنوان كشوري كه به تعهدات خودش پايبند است، مورد تحسين افكار عمومي و دولت‌هاي جهان است و امريكا به عنوان كشوري كه اعتبار، حيثيت و آبروي خودش را به حراج گذاشته مطرح است. وي با بيان اينكه ملت ايران همواره متحد و همراه با نظام بوده و در اين مواقع هميشه وحدت خود را بيشتر به نمايش مي‌گذارند، گفت: ممكن است عده‌اي، به برجام هم انتقاد داشتند و شايد اگر رأي بگيرند، بگويند ما به برجام رأي نمي‌دهيم و اين براي يك كشور دموكراتيك طبيعي است، اما برجام مورد اجماع همه مسئولان و مقامات اصلي كشور بوده است؛ شوراي امنيت ملي آن را تصويب و مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان و از همه مهم‌تر مقام معظم رهبري راجع به آن نظر داده‌اند. رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه امروز رئيس‌جمهور فعلي امريكا شرايطي را ايجاد كرده كه ايران، از هميشه يكپارچه‌تر، يك صداتر و متحدتر است، خاطرنشان كرد: امروز موافق و مخالف برجام در كنار هم هستند و همه صداي واحد دارند؛ ما نقض عهد را نادرست، غلط و نسبت به مصالح كشور، منطقه و جهان خائنانه‌ مي‌بينيم. 
‌    
ملت ايران هيچ‌گاه به امريكا اعتماد نداشته است
دكتر روحاني اظهار داشت: ملت ايران هيچ‌گاه به امريكا اعتماد نداشته و مي‌داند كه امريكا چه اقداماتي عليه منافع ملي ما انجام داده و مي‌دهد، ولي امروز واضح‌تر و آشكارتر همه در كنار هم قرار گرفتند. 
روحاني با تاكيد بر اينكه اگر امريكا دچار خطا شده و از برجام خارج شود، ضرر اين كار صرفاً براي امريكايي‌هاست، افزود: ما راه‌هاي مختلفي را پيش رو داريم و هر راهي كه مصلحت نظام و كشور ما در آن باشد را انتخاب مي‌كنيم و هيچ مشكلي در پيشبرد اهداف و مسيرمان نخواهيم داشت. رئيس‌جمهور با بيان اينكه نبايد هيچ گونه نگراني در داخل كشور نسبت به اين اقدامات داشته باشيم، گفت: تا زماني كه ملت ما متحد، منسجم و يكصدا بوده و مطيع رهبري شجاع هستيم، هيچ مشكلي براي كشور ما پيش نمي‌آيد. فراز و نشيب وجود دارد اما به خوبي از آن عبور مي‌كنيم. 
‌    
سپاه، محبوب ايران و ملت‌هاي منطقه است
رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه امروز كاملاً روشن مي‌شود كه دولت ياغي كيست و كسي كه مقررات بين‌المللي را زير پا مي‌گذارد، چه كسي است و به خوبي روشن مي‌شود كه كدام كشور مورد احترام كشورها و افكار عمومي جهان است، ادامه داد: اگر امريكا بخواهد خطاي بعدي را مرتكب شود و عليه سپاه پاسداران اقدامي كند، اين ديگر خطا اندر خطا است؛ سپاه پاسداران تنها يك واحد نظامي نيست، بلكه ‌سپاه پاسداران در دل اين مردم بوده و در همه روزهاي خطر از منافع ملي ما دفاع كرده است. روحاني تصريح كرد: سپاه نه تنها محبوب ملت ايران بلكه محبوب مردم عراق هم است چون بغداد را نجات داده؛ محبوب كردهاي عراق هم است چون اربيل را نجات داده؛ محبوب مردم دمشق و سوريه هم است چون دمشق را نجات داده؛ محبوب مردم لبنان هم است چون طرفدار حيثيت و استقلال لبنان بوده است؛ سپاه هميشه كمك مظلومان بوده و در برابر تروريست‌ها ايستاده است. رئيس‌جمهور اظهار داشت: امريكايي‌ها به دليل آنكه مي‌خواستند داعش را 20 سال در اين منطقه نگه دارند و از اين ابزار استفاده كنند، حق دارند از سپاه عصباني باشند، چرا كه سپاه با برنامه‌ريزي و حمايت خودش از ملت عراق، سوريه و لبنان، داعش را ذليل كرده است. 
‌   
برجام ثابت كرد دروغگو امريكايي‌ها هستند
دكتر روحاني افزود: امريكايي‌ها حق دارند از برجام ناراحت باشند چراكه جمهوري اسلامي ايران در يك شرايط حساسي كه آنها مي‌خواستند اعلام كنند كه ايران دروغگوست و پشت پرده بمب هسته‌اي درست مي‌كند، با حضور در مذاكرات ثابت كرد كه دروغگو آنها هستند. رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه ارتش، سپاه، بسيج جداي از ملت نبوده و همواره در كنار ملت هستند، گفت: هيچ‌گونه اختلافي بين جناح‌هاي ما براي مقابله با توطئه دشمنان وجود ندارد و همه يكپارچه و در صف واحد هستيم؛ هيچ گونه تزلزلي در كشور ما به‌وجود نخواهد آمد و مردم مقاوم ايران در برابر توطئه هاايستادگي خواهند كرد. رئيس‌جمهور با بيان انكه امريكا روز به روز در افكار ملت‌هاي جهان منفورتر شده و هيچ كس دل خوشي از سياست‌ها و مداخلات امريكا ندارد، تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره به ياري كشورهايي كه مظلوم بوده و تحت ستم قرار گرفته‌اند و از ايران كمك خواسته‌اند، شتافته است. دكتر روحاني اظهار داشت: بنده پيشاپيش مي‌خواهم از ملت بزرگ ايران تشكر كنم و از همه رسانه‌ها مي‌خواهم كه كنار ملت و هم صدا با ملت باشند و پيشاپيش به امريكا مي‌گويم در اين توطئه هم مثل همه توطئه‌هاي قبلي‌تان شكست‌خورده هستيد؛ باز خطا و اشتباه كرديد و باز هم اشتباه مي‌كنيد. 
‌   
خطاي مسئولان اقليم را نبايد ملت كرد بپردازند
رئيس‌جمهور خطاب به هم‌ميهنان كرد ايران نيز گفت: ما به شما صد در صد اعتماد داريم و به هيچ وجه خطاي سياسي عده‌اي در اقليم كردستان عراق را پاي شما نمي‌نويسيم چرا كه شما بخشي از مردم بزرگ ايران و قومي وفادار و ريشه‌دارترين قوم ايراني در اين منطقه هستيد و هميشه كنار انقلاب بوديد؛ در جنگ تحميلي، كنار ملت ايران بوديد. روحاني با بيان اينكه به همه مردم كرد در ايران، عراق، سوريه و تركيه علاقه مند هستيم و نمي‌خواهيم هيچ فشاري به كردها وارد شود، افزود: اگر مسئولان آنها خطا و اشتباه كردند، بايد بهاي خطايي كه انجام دادند را پرداخت كنند، ولي مردم كرد به عنوان مردمي صلح‌جو در منطقه، دنبال پيشرفت و مورد احترام هستند. رئيس‌جمهور تأكيد كرد: تمام اقوام ايراني متحد، يكپارچه و در كنار هم هستند و امروز وحدت و اتحاد ما از هر روز ديگر بيشتر است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار