کد خبر: 875252
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برنامه‌ریزی این سازمان برای احداث سیلوسازی مکانیزه بقایای پسته به‌منظور استفاده از آن برای تغذیه دام در شهرستان دامغان خبر داد و گفت: این پروژه هم‌اکنون در حال احداث است.

مصطفی شاهحسینی درباره اجرای این طرح اظهار کرد: در راستای وظایف محوله مبنی بر تأمین نهادههای موردنیاز و همچنین کاهش هزینه تولید با همکاری بخش خصوصی یک دستگاه سیلاژ بگر به شهرستان دامغان انتقال و بستهبندی« سیلو سازی» بقایای پسته در دست اقدام است .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بقایا و پسماندههای کشاورزی و صنعتی موجود در استان در نظر است مقدار 200 تن از بقایای پسته بستهبندی و سیلو شده و پس از طی فرآیند سیلو سازی با نظر کارشناسان تغذیه دام در جیره غذایی دامها استفاده شود .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برخی اهداف سیلو سازی بقایای پسته در استان گفت: استان سمنان به علت محدودیتهای منابع آبی و خاکی همواره با کمبود و کسری علوفه موردنیاز دام مواجه است و این کسری در سالهای خشک و کم آب به حدود 250 هزار تن میرسد و تأمین علوفه خشبی و حجیم موردنیاز استان به دلیل هزینههای بالای واردات از استانهای همجوار بسیار حیاتی است .

شاهحسینی افزود: یکی از منابع تأمین علوفه در استان استفاده درست و بهینه از پسماندهها و بقایای کشاورزی و صنعتی است که این محصولات فرعی به بیش از 200 هزار تن در سال میرسد .

وی با بیان اینکه جمعآوری، فرآوری، ذخیرهسازی و مصرف هرکدام از بقایا نیازمند ارائه ایدههای نو در استفاده از دانش و تکنولوژی روز است افزود: ازجمله محصولات فرعی در استان که حجمی حدود 10 هزار تن را شامل میشود بقایای پسته است که در کارگاههای پسته جمعآوری میشود .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه بقایای پسته دارای ارزش بالای تغذیهای برای دام است تصریح کرد: نگهداری درازمدت این محصولات به علت داشتن رطوبت بالا بسیار سخت است لذا از دستگاههای سیلاژبکر برای نگهداری آن استفاده میشود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار