کد خبر: 872519
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان از ايمن سازي 20 دبستان ابتدایی در حاشیه راه‌های استان در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.

محسن لشکری با بيان اینکه این مدارس در حاشیه راههای اصلی، فرعی و روستایی قرار دارند، افزود: ایمنسازی در 2 بخش آموزش و ایمنسازی فیزیکی مدارس انجام شد.

وی با اشاره به اینکه 60 مدرسه استان سمنان در حاشیه راههای استان قرار دارند که 6 هزار دانشآموز در آنها تحصیل میکنند، گفت: با تخصیص اعتبارات به صورت شناور، 20 مدرسه به صورت نوبتی در برنامه ایمنسازی قرار گرفتهاند.

اين مسئول با بیان اینکه طرح ایمنسازی مدارس با همکاری آموزش و پرورش و پلیس راه استان سمنان انجام شده است، یادآور شد: ایمنسازی فیزیکی بیشتر در محوطه مقابل مدارس انجام میشود که شامل عملیات خط کشی خیابان مقابل مدارس برای تردد دانشآموزان، اجرای خطوط عرضی لرزاننده، خط نوشتههای افقی و عمودی شابلونی در کف خیابان، نصب تابلوهای هشدار تردد و محدودیت سرعت و نصب انواع سرعتگیر است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانههای استان سمنان گفت: در بخش آموزش نیز با همکاری آموزش و پرورش و پلیس راه، کارشناسانی در مدارس حضور مییابند و ضمن ارایه آموزشهای متناسب با شرایط این مدارس، تعیین و آموزش گذربان از بین دانشآموزان ویژه برای این مدارس را در برنامه قرار میدهند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانههای استان سمنان با اشاره به عبور 600 کیلومتر از مسیر اصلی تهران- مشهد از این استان، گفت: اجرای طرح ایمنسازی مدارس حاشیه فقط مشمول مدارس حاشیه این جاده اصلی نمیشود و تمام مدارس در حاشیه راههای اصلی، فرعی و روستایی که زیر پوشش وزارت راه و شهرسازی است را شامل میشود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار