کد خبر: 872468
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
فرماندار دلیجان از احداث نیروگاه ۳۰ مگاواتی خورشیدی که بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور است در دلیجان خبر داد.

محمد کردی در حاشیه بازدید هیئت سرمایه‌گذار چینی به منظور امکان‌سنجی و جانمایی زمین احداث بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی کشور گفت: هیئت چینی به منظور نقطه‌یابی‌و جانمایی احداث نیروگاه 30 مگاواتی برق خورشیدی در دلیجان حضور یافته‌اند که بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: برای ساخت این نیروگاه که به لحاظ ابعادی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور به حساب می‌آید نیاز به هزینه 45 میلیون دلاری دارد، ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی که در کشور داریم 10 مگاوات است و این نخستین باری است که نیروگاهی با این ابعاد و ظرفیت در کشور ساخته می‌شود.

فرماندار دلیجان تصریح کرد: با احداث این نیروگاه بحث تامین انرژی که معضل اصلی واحدهای تولیدی بخش صنعت استان است تا حد قابل توجهی برطرف شده و با تامین انرژی پایدار می‌توان شاهد توسعه صنعت بود.

کردی بیان کرد: پروژه ساخت این نیروگاه پس از جانمایی و انجام مراحل نهایی به منظور تامین زیرساخت‌های لازم از طریق فاینانس به شرکت چینی واگذار می‌شود که با انجام این مشارکتو انتقال تکنولوژی از چین شاهد شتاب در توسعه صنعت استان می‌شویم و سرمایه‌گذاری آن توسط همین شرکت چینی است.

وی ادامه داد: شرکت چینی به سبب برخورداری استان مرکزی از ظرفیت‌های بالا در بخش صنعت علاقمند سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و نیروگاه برق خورشیدی در این استان است که برخورداری شهرستان دلیجان از ظرفیت بالا و زیرساخت‌های صنعتی آن را به‌عنوان گزینه نهایی شرکت چینی قرار داده است.

کردی اضافه کرد: در صورت شروع عملیات این پروژه پیش‌بینی می‌شود که تا یک سال آینده به بهره‌برداری برسد، هدف این شرکت تامین برق 100 مگاواتی است اما در فاز نخست تا 30 مگاوات را برنامه‌ریزی کرده است تا در آینده افزایش ظرفیت دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار