کد خبر: 872252
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: 42 درصد از دانش آموزان پایه دهم دوره متوسطه اول در سال تحصیلی 96-97 در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و 58 درصد در رشته های نظری ثبت نام کرده اند.

حسین فولادیان افزود: ثبت نام از دانش آموزان در استان سمنان از اول مرداد 96 آغاز شده و پیش بینی می شود با بررسی آمار نهایی ثبت نامی دانش آموزان، درصد ثبت نام کنندگان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش برای سال تحصیلی جدید به 44 درصد افزایش یابد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 57.4 درصد دانش آموزان استان سمنان در رشته نظری و 42.6 درصد در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش هستند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: از اهداف مهم هدایت تحصیلی پرورش دانش آموزان با مهارت، پرورش نیروی کار ماهر است.
 نزدیک به هفت هزار و 500 نفر از دانش آموزان دختر و پسر در سال تحصیلی 97-96 به پایه تحصیلی دهم راه یافته اند که از این تعداد 58 درصد به رشته های نظری و بقیه به رشته های فنی حرفه ای و کار دانش وارد شده اند.
در پایه دهم تحصیلی در استان سمنان، بیش از سه هزار دانش آموز درشاخه فنی وحرفه ای و کاردانش و چهار هزار و222 دانش آموز در شاخه نظری مشغول تحصیل هستند، استان سمنان بیش از هشت هزار معلم و 118 هزار دانش آموز دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر