کد خبر: 871639
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
اميرعبداللهيان در ديدار با سفير هلند در تهران:
دستيار ويژه رئيس مجلس در امور بين‌الملل با بيان اينكه كندي روند تحولات ميداني سوريه زمان را براي ابتكارات سياسي فراهم كرده، گفت: حضور تروريست‌ها در پروسه سياسي حل بحران سوريه، مسير را با مشكل مواجه مي‌كند.
به گزارش فارس، حسين اميرعبداللهيان دستيار ويژه رئيس مجلس در امور بين‌الملل با سوزانا ترستال سفير هلند در تهران ديدار و گفت‌وگو كرد. اميرعبداللهيان در ابتداي اين ديدار با ابراز خرسندي از روابط رو به رشد و دوستانه ايران و هلند گفت: گفت‌وگو و رايزني نمايندگان پارلمان‌هاي دو كشور مي‌تواند تأثير قابل توجهي در تسهيل و تسريع همكاري‌هاي طرفين داشته باشد. دستيار ويژه رئيس مجلس در امور بين‌الملل بر همين اساس تصريح كرد: مجلس شوراي اسلامي از تبادل هيئت‌هاي پارلماني فيمابين استقبال مي‌كند. وي در ادامه اين ديدار ضمن اشاره به تحولات ميانمار و كشتار بي‌رحمانه مسلمانان اين كشور، سكوت و بي‌توجهي جامعه بين‌المللي در قبال اين اتفاقات را محكوم كرد و افزود: انتظار ما از اتحاديه اروپا و كشور هلند اين است كه در اين خصوص اتخاذ موضع كرده و تلاش خود را براي جلوگيري ادامه اين فاجعه انساني به كار گيرد. اميرعبداللهيان در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به تحولات ميداني و سياسي سوريه اظهار داشت: با توجه به پيروزي‌هاي اخير ارتش سوريه بر تروريست‌ها، اين كشور قدم به قدم به سوي آرامش بيشتر پيش مي‌رود. دستيار ويژه رئيس مجلس در امور بين‌الملل در ادامه با اشاره به كندي روند تحولات ميداني سوريه كه فرصت مناسبي براي به نتيجه رسيدن ابتكارات سياسي فراهم كرده است، عنوان كرد: در مقطع كنوني مهم‌ترين نگراني در خصوص گفت‌وگوهاي سوريه اين است كه تعدادي از تروريست‌ها به جاي معارضه، در پروسه سياسي حل بحران شركت دارند كه اين مسئله فرايند رسيدن به راه‌حل را با مشكل مواجه مي‌كند.
  
سفير هلند در تهران: حوادث اسفناك ميانمار مورد توجه جامعه خبري هلند است
سوزانا ترستال سفير هلند در تهران نيز در اين ديدار، ضمن اشاره به اهميت تقويت روابط پارلماني ميان ايران و هلند گفت: تقويت روابط پارلماني ايران و هلند كمك شاياني به افزايش درك مشترك و آشنايي نمايندگان دو پارلمان با يكديگر مي‌كند. وي در ادامه در خصوص تحولات ميانمار اظهار داشت: آنچه در ميانمار اتفاق مي‌افتد، حوادثي اسفناك است كه مورد توجه رسانه‌ها و جامعه خبري هلند بوده و بسيار به آن پرداخته شده است. سفير هلند در تهران در پايان اين ديدار با اشاره به تحولات سوريه خاطرنشان كرد: از نظر ما راه‌حل سياسي تنها و بهترين راه‌حل بحران سوريه است كه هر چند در سال‌هاي گذشته پستي و بلندي‌هايي داشته است، اما اكنون به سمت درست و مثبتي پيش مي‌رود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار