کد خبر: 870648
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
نحوه شهادت محسن حججي پرده مظلوميت مدافعان حرم را كنار زد
نحوه شهادت محسن حججي به همه نشان داد اگر مردم ايران به خوبي و درستي در جريان فعاليت و مظلوميت شهداي مدافع حرم قرار بگيرند، تا چه اندازه همراه و دلسوز خواهند بود.
  آرمان شریف
نحوه شهادت محسن حججي به همه نشان داد اگر مردم ايران به خوبي و درستي در جريان فعاليت و مظلوميت شهداي مدافع حرم قرار بگيرند، تا چه اندازه همراه و دلسوز خواهند بود. در صورت اين آگاهي‌‌بخشي توطئه‌ دشمنان خنثي خواهد شد و بسياري از شايعات و حرف‌ و حديث‌هايي كه به اين شهدا و خانواده‌هايشان نسبت داده مي‌شود، خريداري پيدا نمي‌كند.
به گزارش «جوان» در ميان شهداي مدافع حرم نام‌هاي بزرگ زيادي به چشم مي‌خورد كه شايد آنچنان كه بايد و شايد رسانه‌اي نشده‌اند و براي آشنايي بيشتر و بهتر مردم با اين شهدا بايد كارهاي بيشتري انجام داد؛ شهدايي مثل شهيد حاج حميد تقوي‌فر، حاج رضا فرزانه، حاج عبدالله اسكندري، هادي كجباف، حاج عباس عبداللهي و... با سابقه‌اي پربار و يدي طولا در دوران دفاع مقدس، حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارند و از پاكي و خلوص نيتشان هر چه گفته شود، كم است.
چندي پيش پس از انتشار تصاوير شهيد حججي و فضاي اندوهباري كه به وجود آمد تازه بسياري از افرادي كه از وضعيت مدافعان حرم آگاهي ندارند متوجه كار بزرگ اين عزيزان شدند. يكي از كاربران در يادداشتي در شبكه‌هاي اجتماعي نوشته بود پس از گذشت چندين سال من به تازگي متوجه كار بزرگ شهداي مدافع حرم شدم و فهميدم آنها با چه سختي‌اي مقابل چه جنايتكاراني مشغول به دفاع هستند.  حالا شهادت مظلومانه شهيد حججي به نماد شهداي مدافع تبديل شده است. گويي او رسالتي بزرگ بر دوش داشت تا همگان را از مظلوميت ديگر شهداي مدافع حرم آگاه كند. سر بريده حججي باعث شد تا آنهايي كه نمي‌دانند، بفهمند رزمندگان مدافع حرم با چه تروريست‌هاي وحشي صفتي در حال جنگ هستند. تروريست‌هايي كه به خون شيعيان و خصوصاً ايراني‌ها تشنه‌اند و براي ضربه زدن به امنيت ايران به دنبال هر راهي مي‌گردند.  شهيد محسن حججي هم در امتداد مسير شهيد تقوي‌فر و همداني حركت كرد. او با چراغ شهادتش بر ذهن‌هاي خاموش نوري تاباند تا جلوه ديگري از حق و حقيقت نمايان شود. همانطور كه خودش آرزويش را داشت و مي‌خواست شهادتش باعث به وجود آمدن جرياني در كشور شود. و چه زيبا اين آرزو محقق و شهيد حججي به قهرمان 80 ميليون ايراني تبديل شد.
حالا با شهادت شهيد حججي مي‌توان بهتر به عقب نگاه كرد. بهتر مي‌توان نتيجه فعاليت شهداي مدافع حرم را حس كرد و كار بزرگي كه آنها انجام دادند را با گوشت و پوست لمس كرد. عراق در عرض چند سال و به واسطه تلاش‌هاي خستگي‌ناپذير كساني چون شهيد تقوي‌فر از وجود تروريست‌ها پاك شده است. حالا حرم اهل‌بيت (ع) در امنيت كامل قرار دارد و شيعيان هر سال در اربعين مي‌توانند مانور اقتدار بر پا كنند. بخش‌هاي زيادي از سوريه آزاد شده و هر روزي كه مي‌گذرد عرصه بر تروريست‌ها تنگ‌تر و تنگ‌تر مي‌شود. آنها همچون عراق، از سوريه هم خواهند رفت و قطعاً خون شهدايي چون حججي دامنشان را خواهد گرفت.
حالا زمان بهتري است كه كلاهمان را قاضي كنيم و با وجدانمان صحبت كنيم. هيچ‌كدام از اين شهداي مدافع حرم براي دفاع از حرم پول‌هاي ميليوني نگرفتند و همه پاي اعتقادشان ايستادند و با علاقه‌اي وصف‌ناشدني اجازه هتك حرمت به دشمنان را ندادند. شهداي مدافع حرم از جانشان گذشتند و با خدايشان معامله كردند. همه‌شان همچون شهيد حججي خدايي و بااخلاص بودند. كافي است براي شناخت بهترشان مروري كوتاه بر سبك زندگي‌شان داشته باشيم. اينكه تا چه اندازه باصفا و باخدا بودند و تا چه اندازه در مسير خدمت به همنوعانشان تلاش مي‌كردند.  امروز بايد اذعان كنيم كه شهداي مدافع حرم، آبروي كشورمان هستند. كساني كه دشمن را كيلومترها دورتر از خاك سرزمينمان متوقف كردند و دشمني را به خاك مذمت نشاندند كه با نام داعش و سلفي‌گري در سراسر جهان رعب و وحشت به راه انداخته بودند.
شهيد حججي عصاره‌اي از تمام جواناني است كه چند سالي مي‌شود با نام مدافع حرم، از سوريه تا عراق مي‌جنگند، خون مي‌دهند و نقشه‌هاي دشمنان را نقش برآب مي‌كنند. همين خون‌هاست كه تاريخ معاصر ما را مثل هشت سال دفاع مقدس با سربلندي و عزت خواهند نوشت. مي‌نويسند چطور رزمندگان ايراني در رأس رزمندگان جبهه مقاومت اسلامي دسيسه دشمنان را به خودشان برگرداندند و علاوه بر حفظ عزت و احترام حرم و حريم اهل بيت، مدافع اسلام و مسلمين شدند و ديگر بار در پهنه تاريخ، خوارج از دين خارج شده را مثل جنگ نهروان تار و مار كردند و اربابانشان را نيز وادار به پذيرش شكست كردند. مدافعين حرم افتخار كشور ما هستند و اكنون كمتر كسي است كه در ايران اسلامي به اين ستارگان زميني مباهات نكند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار