کد خبر: 870541
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
پيكر مطهر شهيد حسن جنگجو امروز ساعت 9 صبح در فرودگاه بين‌المللي تبريز در سالن حجاج با استقبال مردم ولايتمدار و شهيدپرور آذربايجان وارد تبريز مي‌شود.
«جنگجو»ي تبريزي 34سال پس از شهادت بازگشتبه گزارش «جوان»، شهيد جنگجو از رزمندگان آذري‌زبان دفاع مقدس بود كه در عمليات خيبر به شهادت رسيد و مفقود شد. اينك پس از 34 سال پيكر اين شهيد تشخيص هويت شده و به آغوش خانواده باز مي‌گردد.
 
يكي از ماندگارترين صحنه‌هاي دفاع مقدس مربوط به بسيجي نوجواني كه محاسنش نرسته، اسلحه M1 همقدش در دست دارد و با چهره‌اي مصمم در گل‌ و لاي به پيش مي‌رود. اين عكس از بهترين و ماندگارترين عكس‌هاي دفاع مقدس است كه براي هر نسلي تداعي‌‌كننده‌ دفاعي جانانه با كمترين امكانات و سخت‌ترين وضعيت محيطي است. اين عكس در سال 59 و روزهاي نخست جنگ ايران و عراق توسط «آلفرد يعقوب‌زاده» گرفته شده است.  شهيد جنگجو در يك خانواده مذهبي در تبريز به دنيا آمد و دوران شيرين كودكي را در محيط ساده خانواده سپري كرد و در روز 29 بهمن 56 انقلاب اسلامي ايران فصل جديدي در زندگي وي آغاز شد.  با آغاز جنگ تحميلي او و چند تن از دوستان مسجدي‌اش عازم دزفول شدند و بعد از طي دوره آموزشي، مسئولان مربوط به علت كوچك بودن جثه و قد وي از اعزام او به خط مقدم جبهه خودداري كردند ولي او اين آتش اشتياق را تاب نياورد و حضور در خط مقدم را بر اقامت در تبريز ترجيح داد و دوباره با اصرار بسيار وارد گروه شهيد چمران شد. 
 
بين او و شهيد چمران علاقه‌اي متقابل وجود داشت. در موقع شهادت شهيد چمران در مرخصي بود كه به محض شنيدن اين خبر مجدداً به جبهه برگشت. تنها پيامش به خانواده اطاعت از امام امت و ولايت فقيه و حضور در تمام صحنه‌ها بود.  حسن در عمليات «فتح‌المبين» و«مسلم بن عقيل» شركت فعال داشت و در عمليات «مسلم بن عقيل» از ناحيه صورت و در عمليات «والفجر4» از ناحيه پا و برخي قسمت‌هاي بدن شديداً زخمي شده بود و هنوز كاملاً بهبود نيافته بود كه عازم جبهه شد. در موقع اعزام از او خواستند تا خوب شدن پايش صبر كند اما او چنين فرياد برآورد: «پاي برهنه با دشمن خواهم جنگيد.»
در آخرين وداعش به خانواده گفت: «اين بار شهيد خواهم شد.» خداحافظي كرد و رفت و در عمليات پيروزمندانه خيبر شركت كرد و همچنان كه گفته بود بنا به اظهار همسنگران خود پابرهنه در جزاير مجنون گام نهاد و جنگيد و به نداي سرور شهيدان، امام حسين(ع) و امام خميني(ره) لبيك گفت و در بستري از خون غلتيد و از جام شهادت سيراب شد.
 
گفتني است، مراسم تشييع شهيد فهميده آذربايجان فردا (چهارشنبه) 15 شهريور ساعت 9:30 از ميدان شهدا به سمت ميدان ساعت برگزار مي‌شود.  مراسم بزرگداشت اين شهيد نيز روز پنج‌شنبه 16 شهريور از ساعت 17:30 تا 19:30 در مسجد شهيد شمعچيان، خيابان عباسي بالاتر از توانير در تبريز برگزار مي‌شود.
 
مراسم تشييع شهيد محمود شفيعي
مراسم وداع، تشييع و خاكسپاري شهيد مدافع حرم «محمود شفيعي» كه در سال 94 در سوريه به فيض شهادت نائل شد و پيكرش به‌تازگي از طريق آزمايش DNA شناسايي شد، برگزار مي‌شود.
 
به گزارش تسنيم، مراسم وداع با پيكر مطهر اين شهيد پنج‌شنبه 16 شهريور 96 بعد از نماز مغرب و عشا با حضور جمعي از خانواده شهدا، جانبازان، ايثارگران و عموم مردم در مسجد حضرت ولي‌عصر(عج) اسلام‌شهر برگزار خواهد شد.
همچنين مراسم تشييع پيكر مطهر شهيد محمود شفيعي جمعه 17 شهريور 96 از ساعت 10 صبح با حضور جمعي از فرماندهان, خانواده شهدا, جانبازان و عموم مردم از مقابل ناحيه سپاه اسلام‌شهر تشييع و در نهايت در آستان مقدس امامزاده عقيل(ع) به خاك سپرده مي‌شود.
 
برپايه اين گزارش، شهيد محمود شفيعي يكي از شهداي مدافع حرم است كه از سال 80 مشغول فعاليت‌هاي جهادي در مناطق محروم غرب كشور بوده است، به‌گونه‌اي كه كنار فعاليت‌هاي عمراني از فعاليت‌هاي فرهنگي ــ تربيتي در قبال مردم منطقه و نيروهاي جهادي همراه خود غافل نبوده است همچنين در طول مدت مبارزه با تروريست‌ها در سوريه رسيدگي به اوضاع زندگي محرومان سوري دغدغه ايشان بوده و حتي به‌صورت شبانه به‌همراه همرزمانش براي محرومان منطقه وعده غذايي آماده مي‌كرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار