کد خبر: 870226
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در حوزه های کانون مساجد، موسسات فرهنگی هنری ، موسسات قرآنی ،سینما، نگارخانه ها، خوشنویسی، موسیقی ها و اجراهای صحنه ای، آموزشگاه های موسیقی، دارای برنامه های مدون هستیم.

به گزارش جوان،به نقل ازروابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان ،حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی  با اشاره به سند جشم انداز ۱۴۰۰سال اظهار داشت : شاخص های فرهنگی برنامه های ارشاد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد مشخص می شود و دراین شاخص ها ما بر اساس چشم انداز ۱۴۰۰ که تعریف شده عمل می کنیم.

وی گفت :اگثر ارگانها کارهای فرهنگی انجام می دهند ولی بسیاری از کارها هم به علت رکود اقتصادی روی زمین مانده است،واین درحالی که اکثراً روی یک کار متمرکز شده اند وبیشتر موضعی کار می کنندواین بحران نیز سپری می شود .

حجت الاسلام والمسلمین  دکترحبیب رضا ارزانی افزود: این موضوع مهمی است که برنامه های چشم انداز بر اساس شاخص های بالادستی به صورت کیفی و کمی تعریف شده است واین بدان معناست که مشخص است تا سال ۱۴۰۰ چه تعداد پروژه های فرهنگی داریم، از این رو می دانیم قرار است در چه افقی حرکت کنیم.

مدیر کل ارشاد اصفهان بیان کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب، چشم انداز نظام جمهوری اسلامی و سایر اسناد بالادستی مانند سندهای فرهنگی که توسط شهرداری مطرح شده از دیگر معیارهای عمل این اداره است.

ارشاد، از برنامه های فرهنگی حمایت می کند

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه اداره فرهنگ متصدی نیست گفت: ما متولی هستیم و در اجرای برنامه ها از بخش های خصوصی و موسسات سبقت نخواهیم گرفت، بلکه در اجرای پروژه های فرهنگی که تعریف شده است، موسسات را حمایت می کنیم و این برای ما بسیار مهم است.

 وی با اشاره به اینکه بودجه ارشاد حداقلی است بیان کرد: از این رو نگاه ما اجرایی نیست بلکه هدایت، حمایت و نظارتی است.

تاسیس کانون های ویژه در مساجد

مدیر کل ارشاد اصفهان با اشاره به اینکه باید برنامه های فرهنگی کاربردی تر صورت می گرفت اضافه کرد: از این رو برخی از کارهایی که باید انجام می شد را از فعالان همان حوزه جویا شدیم تا علاوه بر برنامه ریزی دقیق تر برنامه ها کاربردی تر اجرایی شود.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به مدل برنامه ریزی (swot)گفت: استفاده از این مدل بسیاری از خطاها را کاهش داده و ما را به برنامه ریزی دقیق سوق می دهد.

وی افزود: در حوزه های سینما، نگارخانه ها، خوشنویسی، موسیقی ها و اجراهای صحنه ای، آموزشگاه های موسیقی، کانون های مساجد، موسسات فرهنگی هنری و موسسات قرآنی دارای برنامه های مدون هستیم.

مدیر کل ارشاد اصفهان با اشاره به اولویت های برنامه های مساجد اظهار کرد: تاسیس کانون های ویژه و تبدیل کانون های عمومی به ویژه و تمرکز زدایی و انجام برنامه ها در همه مساجد استان از برنامه های مساجد اس ودر این خصوص برنامه ریزی های انجام شده را به صورت آکادمیک، دقیق و علمی ارزیابی می کنیم.

تشتت آرا، موجب دوری از برنامه های عملی می شود

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به رصدخانه فرهنگی استان اصفهان ابراز نمود : تاسیس این مرکز در شورای فرهنگ عمومی مطرح و مشخص شد که در حوزه فرهنگ ضعف نظری نداریم بلکه ضعف عملی داریم و تنها بخشی از ضعف عملی به بودجه باز می گردد در صورتی که افزایش تعداد ارگان های فرهنگی و تشتت آرا ما را از برنامه های عملی دور می کند.

مدیر کل ارشاد اصفهان تصریح کرد: رصدخانه فرهنگی شهر همچون نورافکنی فضای شهر را روشن می کند و می توان خلا ها را پیدا کرد، رصدخانه برای شناخت وضع مردم ما را یاری می کند.

وی در پایان با اشاره به لزوم رفع موازی کاری های فرهنگی افزود: برای رفع این موازی کاری ها نیاز به شناخت داریم، البته شناخت واقعی نه انتزاعی از این رو رصد خانه فرهنگی استان اصفهان که ۵ ماه برای تاسیس آن تلاش شد و مطالعه شد، وضع مطلوب فرهنگی استان را به صورت اطلاعات دقیق به ما می دهد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار