کد خبر: 869352
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خبر داد:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: طی سال جاری بیش از ۹۰۰واحدصنعتی در استان متقاضی دریافت تسهیلات شده اند که تاکنون اعطای وام به یک سوم این واحدها تصویب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: طی سال جاری بیش از ۹۰۰واحدصنعتی در استان متقاضی دریافت تسهیلات شده اند که تاکنون اعطای وام به یک سوم این واحدها تصویب شده است.

محمدرضا حاجی پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: در سامانه بهین یاب وزارت صنعت، امسال تاکنون بیش از ۹۰۰ واحد صنعتی استان مرکزی برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند که حدود ۳۰۰ فقره درخواست تسهیلات سرمایه در گردش، بیش از ۶۰ مورد سرمایه ثابت، بیش از ۷۰ مورد درخواست برای بازسازی و نوسازی صنایع، بیش از ۴۰۰ فقره درخواست سرمایه در گردش در بخش کشاورزی و حدود ۵۰ فقره سرمایه ثابت برای جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی افزود: در سال جاری، قرار بر این است که سرمایه در گردش ۱۰ هزار واحد صنعتی در کل کشور تامین شود و شش هزار طرح با پیشرفت بالای ۶۰درصد تکمیل شوند که ۲۰هزار میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص داده شده و در استان مرکزی ۲۰ واحد بالای ۶۰ درصد پیشرفت وجود دارد که شامل این طرح هستند.

حاجی پور بیان کرد: پیش بینی می شود با استمرار اجرای طرح رونق تولید در سال جاری، شاهد رفع بیش از پیش موانع و مشکلات از نظام تولید و صنعت استان باشیم و ظرفیت تولید واحدها افزایش یابد.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین امسال صد هزار واحد صنفی در کشور از تسهیلات برخوردار می شوند که سهمیه استان مرکزی از تعداد مذکور، سه هزار واحد است و واحدهای صنفی نیز همچون واحدهای صنعتی می توانند با مراجعه به سامانه بهین یاب وزارت صنعت، درخواست خود را برای دریافت تسهیلات رونق ارائه دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در حال حاضر صنعت استان مرکزی با مشکل فرسودگی تجهیزات تولید دست و پنجه نرم می کند و همین موجب افزایش هزینه های تولید و افت کیفیت محصولات شده است.

حاجی پور تصریح کرد: چنانچه به دنبال رشد صادرات محصولات استان هستیم، بایستی صنایع نوسازی و بهسازی شده و از تجهیزات به روز و نوین بهره گیری کنند تا ضمن کاهش هزینه های تولید، قیمت تمام شده محصولات نیز کاهش یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار