کد خبر: 869061
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
ليست تيم ملي فوتبال براي بازي با کره و سوريه اعلام شد
ليست جديد تيم ملي فوتبــال دســـــتخوش تغييراتي شده است.
شيوا نوروزي
 
ليست جديد تيم ملي فوتبــال دســـــتخوش تغييراتي شده است. شاگردان کارلوش کرش که صعود خود به جام جهاني 2018 را مسجل کرده‌اند بايد دو بازي آخر خود را مقابل کره‌جنوبي و سوريه برگزار کنند که در اين ميان رويارويي با کره‌اي‌ها حساسيت ويژه‌اي دارد. روز گذشته سرمربي پرتغالي اسامي نفرات تيم را براي دو بازي آخر تيم ملي در مرحله مقدماتي جام جهاني 2018 اعلام کرد که در اين ليست سامان قدوس براي اولين بار به عنوان لژيونر پيراهن کشورمان را به تن مي‌کند.
 
عليرضا بيرانوند، حامد لک، عليرضا حقيقي، وريا غفوري، روزبه چشمي، سيدجلال حسيني، محمد انصاري، سعيد آقايي، رامين رضائيان، مرتضي پورعلي‌گنجي، ميلاد محمدي، اميد نورافکن، سعيد عزت‌اللهي، احسان حاج‌صفي، سامان قدوس، علي کريمي، اشکان دژاگه، مهدي ترابي، وحيد اميري، مهدي طارمي، عليرضا جهانبخش، رضا قوچان‌نژاد، کريم انصاريفرد و سردار آزمون نفرات دعوت شده به تيم ملي هستند. در اين ميان حذف مسعود شجاعي و دعوت دوباره از احسان حاج‌صفي از جمله نکات مهم اين ليست است. تيم ملي کشورمان در کره‌جنوبي به سر مي‌برد و خود را براي بازي روز پنج‌شنبه آماده مي‌کند. کره‌اي‌ها براي گرفتن انتقام از تيم ايران تمام توان خود را به کار بسته‌اند، برگزاري سمينار دانشگاهي براي شکست تيم ملي و توزيع 60 هزار پيراهن رايگان بين هواداران از جمله اين اقدامات است.
  
براي اولين بار
دعوت از بازيکنان جديد براي کرش جذابيت‌هاي زيادي دارد، به ويژه اگر اين بازيکنان در خارج از کشور توپ بزنند. سامان قدوس تازه‌ترين کشف مرد پرتغالي به شمار مي‌رود. اين هافبک ايراني که در ليگ سوئد خوش درخشيده، حضور در تيم ملي کشورمان را به پوشيدن پيراهن سوئد ترجيح داد. در روزهاي اخير خبرهاي زيادي در خصوص ميدان دادن به قدوس در رسانه‌ها منتشر شده بود و همانطور که انتظار مي‌رفت او نيز به جمع لژيونرهاي تيم ملي اضافه شد. به نظر مي‌رسد قدوس در بازي‌هاي پيش‌رو به جاي شجاعي به تيم ملي دعوت شده است. بازيکن تيم اوسترسوند با اينکه در يک بازي دوستانه پيراهن تيم ملي سوئد را به تن کرده، اما به گفته قدوس او از اين پس فقط پيراهن يوزپلنگ‌ها را مي‌پوشد. علاوه بر قدوس، اميد نورافکن نيز براي اولين بار است که حضور در تيم ملي را تجربه مي‌کند. گويا عملکرد ملي‌پوش استقلال رضايت کرش را به همراه داشته تا جايي که اين بازيکن حتي شانس حضور در جام جهاني را هم دارد.
  
تأکيد بر جوانگرايي
سرمربي تيم ملي با دعوت از 24 بازيکن مدنظرش يک‌بار ديگر ثابت کرد که همچنان بر جوانسازي و فرصت دادن به جوانان ايراني اعتقادي راسخ دارد. در ليستي که روز گذشته اعلام شد تعداد بازيکنان بالاتر از 30 سال کم شده و در عوض تعداد بيشتري از بازيکنان زير 25 سال کشورمان فرصت حضور در تيم ملي را پيدا کرده‌اند. منتظري، شجاعي، پورقاز و ماهيني با اينکه بازيکنان مورد علاقه کرش محسوب مي‌شدند، اما سرمربي تيم براي جوانگرايي بيشتر نام آنها را از ليست نهايي حذف کرد تا به جاي آنها بازيکناني چون قدوس، نورافکن و چشمي به تيم ملي بيايند. سيدجلال حسيني در حالي مسن‌ترين (35 سال) ملي‌پوش فعلي تيم ملي به حساب مي‌آيد که يکي از برنامه‌هاي سرمربي تيم ملي براي جام 2018 پايين آوردن ميانگين سني کل تيم به پايين‌تر از 27 سال است. در حال حاضر تنها ميانگين سني دروازه‌بان‌هاي تيم ملي 27 سال است.
  
نکات ويژه
اعتماد کردن دوباره به دو بازيکني که بدون تيم مانده‌اند در نوع خود جالب توجه است. اشکان دژاگه و علي کريمي هنوز با هيچ تيمي براي ادامه همکاري به توافق نرسيده‌اند. کاوه رضايي، مهاجم پيشين استقلال هم که تصور مي‌کرد پس از پيوستن به تيم شارلواي بلژيک مي‌تواند نظر کرش را جلب کند، کماکان در حسرت پوشيدن پيراهن تيم ملي ماند. بازگشت دوباره عليرضا حقيقي به تيم ملي نيز حائز اهميت است.
  
يورش به جام جهاني
کارلوس کرش سرمربي تيم ملي کار گروهي و استفاده از همه ظرفيت‌ها را رمز موفقيت تيمش دانست: «اين مسابقات را با همان انگيزه و استانداردي که داشته‌ايم، انجام مي‌دهيم و با توجه به اهدافي که براي آينده داريم، برنامه‌هاي خود را اجرا مي‌کنيم. ما يک گروه ۳۷ نفره از بازيکنان نخبه را براي آماده‌سازي در جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه در اختيار داريم و اکنون با اين مسابقات سعي مي‌کنيم از اين فرصت بهترين استفاده را ببريم. براي آماده‌سازي جام جهاني روسيه از بازيکناني همچون روزبه چشمي (دفاع)، اميد نورافکن (هافبک) و سامان قدوس (مهاجم) استفاده کرده‌ايم. زماني مي‌آموزيم که با بهترين تيم‌ها مسابقه دهيم. بنابراين ليست دعوت شده، استراتژي ما را براي کار با گروهي از ۳۷ بازيکن نخبه منعکس مي‌کند. ضمن اينکه اين ليست و تفکرات بدان معني نيست که بازيکنان باتجربه‌اي که براي هميشه با خود داشتيم را کنار بگذاريم. بازيکناني مانند پژمان منتظري، مسعود شجاعي، آندرانيک تيموريان و خسرو حيدري به کار خود در ليست ۳۷ نفره بازيکنان نخبه به عنوان گزينه‌هاي مهم براي تيم‌ ‌ملي ادامه مي‌دهند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار