کد خبر: 868907
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی:
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: استان مرکزی با وجود صنعتی بودن، درآمدزایی و ارزآوری بالا، کمترین میزان استفاده را از منابع صندوق توسعه ملی در کشور دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: استان مرکزی با وجود صنعتی بودن، درآمدزایی و ارزآوری بالا، کمترین میزان استفاده را از منابع صندوق توسعه ملی در کشور دارد.

محمد حسینی نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت :با وجود صنعتی بودن استان مرکزی و تراز تجاری مثبت و درآمدزایی مطلوب برای کشور، کمترین میزان استفاده و بهره گیری از منابع صندوق توسعه ملی، مربوط به این استان است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد شغل و توسعه روستاها افزود: به منظور حل مشکلات اشتغال و درآمدزایی مردم روستاها به خصوص در زمینه ارائه تسهیلات بانکی باید بوروکراسی اداری کاهش یابد و همکاری بیشتری انجام شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: پیاده سازی و اجرای دستورالعمل های جامعی که در قوانین و مصوبات دولت آمده، در شهرها و روستاهای کوچک بسیار سخت و ناممکن است و باید برای این مشکل چاره ای اصولی اندیشیده شود.

حسینی با اشاره به نمونه ای در این رابطه خاطرنشان ساخت: بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی، گران بودن علوفه، بیماری های دامی و عوامل دیگر سبب ورشکستگی و تعطیلی دامداری ها شده و از سوی دیگر مشکل فروش گوشت تولیدی در برخی مناطق به دلیل نبود کشتارگاه صنعتی، بر مشکلات این حوزه دامن زده، با این شرایط نمی توان توسعه کسب و کار در مناطق روستایی را انتظار داشت.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با پیگیری های مداوم در مورد مساله استمهال وام های بانکی از سازمان برنامه و بودجه کشور، با صدور بخشنامه ای خاص در مورد استان مرکزی، تمام بانک ها موظف شدند سود حاصل از استمهال وام را به عنوان بدهکاری دولت تلقی کنند و این مبلغ در پایان دوره از محل منابع دولتی تامین شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی و صنعت در بعد مشاغل خانگی و خرد و روستایی، وام یک و نیم میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی با نرخ سود شش درصد، به منظور تقویت سرمایه در گردش کارگاه های کوچک صنعتی و بخش کشاورزی اختصاص می یابد و مقرر است در سال جاری اجرایی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار