کد خبر: 868794
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
استاندار اصفهان :
شورای چهارم شهر اصفهان در مسائل کاری به اختلافات ورود پیدا نمی کردند و تلاش مستمری داشتند و موضوعات کارشناسی بود و به خوبی مسائل را پیگیری می کردند و جز شوراهای موفق بودند

به گزارش جوان آنلاین نخستین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز با حضور مسئولان استانی و نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی دوره چهارم و پنجم برگزار شد

استاندار اصفهان در اولین جلسه علنی دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: دوره شورای چهارم امروزتمام شد و ما شورای چهارم را 7+7+7 می گفتیم ولی در مسائل کاری به اختلافات ورود  پیدانمی کردند و تلاش مستمری داشتند و موضوعات کارشناسی بود و به خوبی مسائل را پیگیری می کردند و جز شوراهای موفق کشور بودند

رسول زرگرپورگفت : من معتقد هستم املای نوشته شده غلط دارد و حتما ممکن است نقد و ایرادی وجود داشته باشد و باید نقدهارا برای آسیب شناسی انجام بدهیم

وی با اشاره به خدمات  دکتر جمالی نژاد و سقاییان نژاد اذعان نمود : همیشه شهرداران اصفهان در سطح کشور نمونه بوده اند به لحاظ فعالیت ها، اقدامات و تلاشهایشان وخوشحالم که دکتر جمالی نژاد شهردار یزد شدند.

استاندار اصفهان افزود : واقعا خدا را سپاس گذاریم که شاهد انتخاب خوبی بودیم و یک لیست رای آورد و مردم اعلام کردند که کار می خواهند ما امید زیادی به این شورا داریم و مردم هم حتما همین طور هستند و شورای پنجم یک شورای پرکار و تلاش می خواهند چراکه اصفهان معضلات زیادی دارد و نیاز به کار عالمانه دارد و ما  به شورای پنجم  امیدواریم عملکرد خوبی داشته باشد.

وی افزود: باید استقلال شورا حفظ شود وهمواره تعامل سازنده، هم‌افزا و هدفمند  کار کند واستانداری هم با شورای شهر اصفهان و هم با شورای اسلامی 106 شهر وروستا دیگر در استان اصفهان  تانل دارد ویک دوران طلایی را  انشاالله خواهند ساخت تا نیروهای مدیریت شهری را در جهت‌ هم‌افزایی به کارگیرند

زرگرپور اضافه کرد: بر اساس قانون شهرداری ها یک سری وظایف هست که مختص شهرداری است و بقیه دستگاه ها در ارتباط با این وظایف باید پیرو شهرداری باشند. مثل توسعه کالبدی شهر، حمل و نقل درون شهری، خدمات شهری و ... اینها وظایف شهرداری و مدیریت شهری هستند و باید از آن ها تبعیت شود.

استاندار اصفهان ابراز نمود : بحث بعدی مسئولیت هایی است که به شهرداری ها داده شده است. گروه سوم وظایفی اند که بر اساس تفاهماتی به شهرداری محول شد. مثل مدیریت بحران و ورزش همگانی، که این جا هم مدیریت شهری مسئول است و این سه وظیفه در یک حوزه حاکمیتی است و بقیه باید از او تبعیت کنند. یک سری وظایف هم هست که وظایف مستحب است و شهرداری باید از سازمان ها  تبعیت کند. مثل مسائل گردشگری و فرهنگی.

زرگر پور خطاب به شورای جدید شهر بیان داشت: اولا شورای شهر و فرماندار باید هماهنگی به هم انجام دهید که پرونده های شورای حل اختلاف بین شهرداری و فرمانداری به حداقل برسد. دوم این که بنده از جانب همه اعضای مدیریت اجری این قول را می دهم که دولت تابع شورای اصفهان است و در دوره دوم شورای چهارم این مسائل به خوبی خودش را نشان داد. انتظار از مدیریت شهری اصفهان انتظار بالایی است. مردم اصفهان شان بالایی دارند ودر این خصوص مقام معظم رهبری تعابیری درباره مردم اصفهان داشتند بسیار غنی و عجیب بود.

قبل از سخنان استاندار رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در اولین جلسه علنی دوره پنجم  این شورای بیان داشت: این جلسه اولین جلسه رسمی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان است که امیدواریم شورای پنجم مایه خیر و برکت برای شهر و مردم اصفهان باشد.

فتح الله معین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، شوراهای اسلامی شهر و روستا را نهادی در جهت خدمت به مردم می‌دانند.

وی بیان کرد: ما در سوگندی که در پیشگاه قرآن کریم یاد کردیم متعهد و ملتزم شدیم که از قانون اساسی، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در جهت استحکام پایه‌های جمهوری اسلامی و ارائه خدمت صادقانه به مردم تبعیت می‌کنیم.

 در ادامه مهندس رضا امینی رئیس دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان در نخستین جلسه علنی دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان داشت: با وجود تفاوت دیدگاه ها در شورای چهارم همه هم و غم این بود که مشترکات را در میان بگذاریم و در بسیاری از موضوعات آرا به صورت 100 درصدی اخذ می شد. سوابق مدیریتی اجرایی زیادی در اعضای دوره چهارم اسلامی شهر اصفهان بود همان‌طور که در دوره پنجم این شورا نیز وجود دارد.

امینی ادامه داد: حد انتظارات مردم از شوراها به جهت فراگیر بودن وظایف این نهاد زیاد است که مطالبات مردم باید در نظر گرفته شود، در مواهب و برکات حضور شورا ها آسیب هایی هم وارد شده و آن هم فاصله معنادار بین منابع و امکانات و انتظار مردم است.

وی افزود: در انتخابات نامزدهای مختلف بارها گفتند که ما به عقب برنمیگردیم. البته تعابیر مختلفی دارد اما احترام به گذشتگان و تاریخ می تواند توشه آینده ما باشد درشهر اصفهان هنوز کارهای انجام نشده زیادی دارد و مردم بین اعضای حاکمیت جدایی نمی بینند و عملکرد تک تک ما به همین بحث بر می گردد. هیچ حزب و گروهی قادر نخواهد بود همه مشکلات را به تنهایی حل و فصل کند.

تاج الدین نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی سخنران بعدی بود واو نیز در اولین جلسه شورای شهر اصفهان گفت: مردم کار خودشان را انجام دادند؛ می طلبد که هم آقای رییس جمهور و هم اعضای شورای شهر پاسخگوی مطالبات مردم باشند و من احساس می کنم شاهد فصل جدیدی از خدمات باشیم. از آقای جمالی نژاد هم به خاطر خدماتشان تشکر می کنیم و انتخاب مهدی جمالی‌نژاد به عنوان شهردار شهر یزد را تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: حضور پر شور مردم نشان می دهد مردم دغدغه مند شهرشان هستند. استان ما متاسفانه استان برخوردار است در حالی که محرومیت در برخی نقاط بیداد می کند و انشاالله کمک شود که توسعه متوازن در شهر اتفاق بیفتد. ما در شهرمان مشکلات زیادی داریم. قبول داریم که مهم ترین مشکل بحث زاینده رود است و با پیگیری هایی که ما خواهیم داشت انشاالله این مشکل هم تعدیل شود ولی می طلبد با استفاده از سرمایه گذاری خارجی و اقتصاد دانش بنیان و ... به دنبال حل مشکلات شهر باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار