کد خبر: 868526
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸
برنامه واشنگتن براي تحميل قراردادهاي نجومي تسليحاتي به پاكستان
نماينده مردم خميني شهر عنوان كرد كه دونالدترامپ مي‌خواهد ضمن ورود جدي‌تر به افغانستان، پاكستان را نيز وارد بازي فروش تسليحاتي و تحميل هزينه‌هاي جنگ كند.
به گزارش خانه ملت، سيدمحمدجواد ابطحي گفت: شكي نيست كه افغانستان در برنامه‌هاي توسعه‌طلبانه و سلطه جويانه امريكا جايگاه ويژه‌اي دارد.  نماينده مردم خميني شهر در مجلس گفت: دونالدترامپ در زمان انتخابات الكترال 2016 وعده كاهش نيروهاي امريكا در عمليات‌هاي فرامرزي را مطرح كرده بود و برخي گمان مي‌كردند كه پنتاگون پروژه خروج از خاورميانه را دنبال خواهد كرد اما در عمل اين موضوع برعكس شده است.  وي با اشاره به عزل و نصب‌هاي اخير در كاخ سفيد، تأكيد كرد: اخراج استراتژيست ترامپ از كاخ سفيد مقدمه‌اي براي تغيير استراتژي رئيس‌جمهوري امريكا بود كه نتيجه آن را در افزايش حضور نظامي ايالات متحده در افغانستان و به چالش كشيدن خروج اوباما از عراق مشاهده كرديم.  ابطحي گفت: دموكراسي و مبارزه با تروريسم هرگز براي امريكايي‌ها ارزش نداشته است تا جايي كه مي‌بينيم درگيري‌هاي نژادي در داخل امريكا هم ايجاد شده است.  وي تصريح كرد: دونالدترامپ مي‌خواهد ضمن ورود جدي‌تر به افغانستان؛ پاكستان را نيز وارد بازي فروش تسليحاتي و تحميل هزينه‌هاي جنگ كند.  اين نماينده مجلس دهم گفت: متأسفانه برخي طيف‌هاي سياسي پاكستان ضمن ارتباط با طالبان به دنبال تأمين منافع سياسي هستند.  وي بيان داشت: بازي چندجانبه‌اي را رئيس‌جمهوري امريكا در افغانستان آغاز كرده است كه ايران، پاكستان، چين، روسيه و هند را درگير مي‌كند؛البته هدف اصلي ترامپ مرزهاي شرقي كشورمان است.
ابطحي گفت: ترامپ مي‌خواهد قراردادكلان نظامي همانند آنچه كه با سعودي‌ها امضا كرد، به اسلام آباد تحميل كند.
وي با بيان اينكه امريكا از درون با مشكلات اقتصادي و اجتماعي درگير است، ادامه داد: امريكا توانايي ورود به جنگي جديد را ندارد اما تلاش مي‌كند كشورهاي خاورميانه و ايران را تحت فشار قرار دهد.
اين نماينده مجلس دهم ضمن هشدار به رئيس‌جمهوري امريكا گفت: دونالد ترامپ بايد بداند ايران كه تجربه هشت سال جنگ تحميلي را در كارنامه دارد و امروز در جنگ با تروريست‌هاي تكفيري حضوري پررنگ دارد، حضور نيروهاي امريكايي را همانند طالبان در مرزهاي شرقي خود تحمل نخواهد كرد.  گفتني است كه ترامپ در حاشيه تعيين استراتژي جديد امريكا در افغانستان گفت كه واشنگتن ديگر نمي‌تواند در قبال حضور گروه‌هايي مانند طالبان در پاكستان ساكت بماند. رئيس‌جمهوري امريكا گفت واشنگتن ميلياردها دلار در اختيار پاكستان گذاشته اما آنها به گروه‌هايي كه عوامل بي‌نظمي و خشونت هستند، فضاي امن داده‌اند.
او گفت كه پاكستان به سازمان‌هايي پناه داده كه هر روز تلاش مي‌كنند مردم ما را بكشند. ما به پاكستان ميلياردها دلار پرداخت كرده‌ايم ولي آنها به تروريست‌هايي پناه داده‌اند كه ما با آ‌نها مي‌جنگيم. اين وضع بايد تغيير كند و اين تغيير فوراً انجام خواهد شد. هيچ همكاري‌اي نمي‌تواند در مورد كشوري كه به شبه نظاميان و تروريست‌هايي كه نظاميان و مقامات امريكايي را هدف قرار مي‌دهند، دوام بياورد. زمان آن فرا رسيده كه پاكستان تعهدش به تمدن، نظم و صلح ثابت كند.  به گفته ترامپ زمان آن فرا رسيده كه پاكستان تعهد خودش را به تمدن، نظم و صلح نشان دهد. ترامپ همچنين خواهان نقش‌آفريني بيشتر هند در كمك به ايجاد امنيت در افغانستان از جمله گسترش همكاري‌هاي اقتصادي شد. اين سخنان نشان مي‌دهد كه ترامپ خواب‌هايي براي اسلام آباد ديده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار