کد خبر: 867622
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
با کاهش نرخ باروری در استان اصفهان به 1.8 درصد و کاهش جمعیت این استان به زیر یک درصد یعنی ۹۸ دهم درصد کل جمعیت کشور، آهنگ پیری جمعیت در استان شدت بیشتری گرفته است.

حسین غفرانی کجانی مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اعلام اين خبر و با اشاره به اتمام مهلت ثبت نام تعویض کارت ملی هوشمند تا پایان امسال، اظهار کرد: این کارت‌های هوشمند مزایای بسیاری از جمله تسهیل در برقراری ارتباط با بسیاری از نهادهای دولتی و ایجاد امضای الکترونیک را فراهم کرده است.

وی از 3 برابر شدن میزان صدور کارت ملی هوشمند در استان اصفهان در سه ماهه اخیر خبر داد و افزود: سازمان ثبت احوال استان اصفهان روزانه 20 تا 25 خدمت را در راستای صدور کارت ملی هوشمند به افراد و سازمان‌ها ارائه می‌کند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به کاهش نرخ باروری در این استان تا ۱.۸ درصد اظهار کرد: افزایش سن ازدواج، کاهش باروری و مسائل و معضلات فرهنگی سبب افزایش نرخ نزولی باروری در استان خواهد شد.

غفرانی نرخ استاندارد برای جمعیت استان را۲.۱ در صد اعلام کرد و افزود: این سخن بدان معنا است که باید در ازای هر زوج به عنوان پدر و مادر، دو نفر جانشین برای آنها در نظر گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به وجود 2 میلیون و 448 هزار و 192 نفر میانسال در استان اصفهان، تصریح کرد: 161 هزار و 258 نفر افراد بالای 65 سال نیز 7 درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که باتوجه به پایین‌تر بودن نرخ رشد جمعیت استان نسبت به کشور، بیم آن وجود دارد که هرروز بر این تعداد افزوده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار