کد خبر: 867546
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
جليلي در جمع آزادگان اردوگاه موصل:
امروز يك وفاق عمومي براي تكريم جوانان انقلابي همچون شهيد حججي و عدم‌اعتماد به امريكا به وجود آمده و حتي خوش بين‌ترين افراد هم مي‌گويند امريكا بدعهد است و با اعتماد به امريكا نمي‌توان پيشرفت كرد.
به گزارش فارس، همزمان با سالگرد ايام آزادي اسراي جنگ تحميلي، سعيد جليلي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع «آزادگان اردوگاه موصل1» در خمين حاضر شد و به ايراد سخنراني پرداخت.
جليلي با طرح اين پرسش كه «چرا امروز اسارت را با آزادگي معني مي‌كنيم؟» گفت: زيرا شما مفهوم اسارت را با آزادگي برابر كرديد. شايد دشمن بتواند جسم را به بند بكشد، اما روح و اراده انسان‌ها بزرگ‌تر از آن است كه چند دولت زبون آن را به اسارت بكشند، اسارت مي‌تواند محل بروز و خودنمايي آزادگي باشد. شما تجربه كرديد كه چگونه اسارت‌كنندگان خود اسير شدند. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: وظيفه نسل جديد آن است كه به بازخواني دوران آزادگي و خواندن خاطرات شما آزادگان عزيز بپردازد، چرا كه وقتي كتاب خاطرات شما را مي‌خوانيم تنها خاطره نيست بلكه درس مقاومت و آزادگي است. دشمن نيز از همين مقاومت مي‌ترسد زيرا دشمن هر چه قدرت داشت به كار برد تا اراده خود را به ملت ايران تحميل كند اما شما آزادگان منطق استكبار را در هم شكستيد و نشان داديد مي‌توان اسير بود و دشمن را به اسارت كشيد. جليلي ادامه داد: دشمن تمام تلاشش را به كار برد تا دهه 60 تكرار نشود اما 30 سال بعد، نسل جوان در دهه 90، آزادگي‌ها و حماسه‌سازي‌هاي دهه 60 را تكرار مي‌كند. به همين خاطر مي‌بينيد شهيد حججي اسير است، اما دشمن را به اسارت مي‌كشد. دنيا يك تصوير اسارت از او مي‌بيند اما او پيام مقاومت و آزادگي را مخابره مي‌كند.
 عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: شهيد حججي هم مانند شما عزيزان نشان داد در حضيض هم مي‌توان عزيز بود. پيام شهيد حججي براي دشمنان اين است كه هر چقدر هم تلاش كنند كه انقلاب ادامه پيدا نكند، اما در دهه 90، حماسه‌هاي دهه 60 تكرار مي‌شود. وي اظهار داشت: شهيد حججي در داخل حجت را بر همه كساني كه ترديد دارند با مقاومت مي‌شود پيشرفت كرد تمام كرد و اگر امنيت دهه 60 با شهدا و آزادگان محقق شد، امنيت امروز ما با شهادت شهيد حججي‌ها و مدافعان حرم محقق مي‌شود. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: امروز كسي نمي‌تواند انكار كند كه اگر كشور ما امنيت دارد مديون شهداي مدافع حرم است اما اين امنيت براي چه تأمين مي‌شود؟ اين امنيت براي تعالي ملت و پيشرفت كشور و اهداف انقلاب است. نمي‌توانيم خود را مديون شهدا بدانيم اما هدف آنها را فراموش كنيم! شهدا امنيت را براي ما به ارمغان آوردند كه كشور ما يك جامعه نمونه براي جهانيان بشود. وي افزود: امنيت براي اين نيست كه عده‌اي زير سايه آن فساد اقتصادي، سياسي و فرهنگي داشته باشند. امنيت براي تحقق آرمان‌ها، عدالت و از بين بردن فقر و فساد و تبعيض است. شهدا امنيت را به ملت خود تقديم كردند تا اين اهداف بزرگ محقق بشود.
 جليلي در بخش ديگري از سخنانش تأكيد كرد: امروز يك وفاق عمومي براي تكريم جوانان انقلابي همچون شهيد حججي و همچنين عدم اعتماد به امريكا به‌وجود آمده و حتي خوش‌بين‌ترين افراد هم مي‌گويند امريكا بدعهد است و با اعتماد به امريكا نمي‌توان پيشرفت كرد. بنابراين بايد از اين وفاق درس گرفت، تجربه آموخت و مسير انقلاب را با جديت بيشتري دنبال كرد. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: ما امروز تجربه كرديم كه بهانه دشمن را نمي‌توان با هزينه كردن از سرمايه‌هاي كشور گرفت. براي دشمني كه به دنبال بهانه‌جويي است هرچقدر هم بهانه‌زدايي كنيم، بهانه‌هاي جديد‌تري خواهد آورد. كسي كه خواب است را مي‌توان بيدار كرد اما كسي كه خود را به خواب زده، هرگز!
مسئول تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي سابق كشورمان ادامه داد: قانون تحريم‌هاي جديد امريكا عليه ملت ايران را ببينيد. هم برجام را نقض مي‌كند و هم تحريم‌هاي جديد عليه كشور ما وضع مي‌كند! از اينها بايد درس گرفت. وي در پايان اظهار داشت: تدبير و عقلانيت آن است كه از اين بي اعتمادي‌ها تجربه بياموزيم، به دشمن بدعهد اعتماد نكنيم و بدانيم كه اين خط «مقاومت» است كه مي‌تواند آينده پرشكوه همراه با رفاه و تعالي را براي ملت ما محقق كند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار