کد خبر: 867509
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
اتفاق بدي كه در جريان بازي تيم‌هاي ملي بسكتبال ايران و لبنان در چارچوب رقابت‌هاي كاپ آسيا افتاد...
فریدون حسن
فریدون حسن
 
اتفاق بدي كه در جريان بازي تيم‌هاي ملي بسكتبال ايران و لبنان در چارچوب رقابت‌هاي كاپ آسيا افتاد و تكرار اتفاقات زشت مراسم افتتاحيه بود به هيچ عنوان قابل چشم‌پوشي نيست و به نظر مي‌رسد عده‌اي اجير شده و نوكران صهيونيست‌ها با اين اقدامات تلاش داشتند به رابطه دوستانه ملت ايران با ملت لبنان لطمه وارد كنند. اينكه در مراسم افتتاحيه و هم در مراسم آغاز بازي دو تيم از سوي تماشاگران لبنان به پرچم و سرود جمهوري اسلامي ايران توهين شود، نكته‌اي است كه بايد علت آن از سوي فدراسيون بسكتبال ايران دنبال و با مسببان آن از سوي فدراسيون بسكتبال لبنان برخورد شود. ضمن اينكه جامعه ورزش ايران منتظر عذرخواهي رسمي طرف لبناني از جمهوي اسلامي ايران هستند.
 
هرچند كه معتقديم اين حركت به احتمال قريب به يقين از سوي عده‌اي خودفروخته و شايد اجير شده از سوي دشمنان جبهه مقاومت صورت گرفته، اما به هر حال ايران و ايراني اين توقع را نداشت كه از طرف كشوري چنين مورد بي‌‌مهري واقع شود كه سال‌هاست براي برقراري امنيت در آن تلاش و هزينه‌هاي زيادي را هم پرداخت كرده است. فدراسيون بسكتبال لبنان در حالي چشم روي اتفاقات بازي پنج‌شنبه بست كه انتظار داشتيم وقتي در جريان مراسم افتتاحيه به پرچم و سرود ايران توهين شد با اقدامي به موقع جلوي تكرار آن را بگيرد، اما طرف لبناني سكوت اختيار كرد تا متأسفانه شاهد تكرار اين عمل زشت و دور از جوانمردي از سوي تماشاگران لبناني در بازي رودررو باشيم.
 
ايران اسلامي و تماشاگران فهيم آن در رشته‌هاي گوناگون ورزشي همواره به عنوان ميزبان تيم‌هاي بزرگ و كوچك دنيا در مسابقات مختلف در اوج مهمان‌نوازي و احترام حتي با تيم‌هاي كشورهايي كه به لحاظ سياسي با آنها دچار معضل و مشكل هستيم برخورد داشته‌اند، چه رسد به كشورهاي همسو و دوست، بنابراين اين كمترين انتظار از كشوري چون لبنان است كه حداقل در پاسخ اين محبت‌ها و مهمان‌نوازي، مهربان برخورد كنند. ايران و ايراني بر اين باور است كه ارزش و احترام انسان‌ها وراي مرزهاي جغرافيايي و مناسبات سياسي تعريف مي‌شود و اين مسئله وقتي پاي ميدان پاكي چون ورزش به ميان مي‌آيد، اهميتي دوچندان پيدا مي‌كند. بارها شاهد بوده‌ايم كه تماشاگر فهيم ورزش ايران در زمان خوانده شدن سرود و برافراشته شدن پرچم تمامي كشورهاي از دوست گرفته تا دشمن ادب كرده و احترام مي‌گذارد كه مثال بارز آن استقبال و احترام به ورزشكاران امريكايي است، بنابراين حق دارد وقتي كه توهين به پرچم و سرود كشورش را مشاهد مي‌كند واكنش نشان داده و توقع عذرخواهي رسمي داشته باشد.
 
آنچه در لبنان اتفاق افتاد، صرف‌نظر از اينكه توسط كدام گروه و جناح صورت گرفت، توهين به مردم بزرگوار ايران بود كه اميدواريم با پيگيري‌هاي سفت و سخت مسئولان فدراسيون بسكتبال، وزارت امور خارجه و سفارت ايران در لبنان با عذرخواهي رسمي مقامات لبناني و جلوگيري از تكرار آن همراه شود كه اين اقدام محكم باعث خواهد شد تا جهان متوجه شود كه ايران و ايراني توهين و بي‌احترامي به سرود و پرچم مقدسش را در هيچ كجاي دنيا برنمي‌تابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار