کد خبر: 867325
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از کمبود بیش از 1900 معلم در سال تحصیلی جدید مدارس استان بوشهر خبرداد.

ناصر کرمی گفت: این تعداد کمبود معلم معادل 47 هزار ساعت آموزشی است که باید با اضافه کاری معلمان رسمی، استفاده از نیروهای باز نشسته، خرید خدمات آموزشی در بخش کاردانش و فنی و حرفه ای و نیروهای حق التدریس جبران شود.
وی با اشاره به فراخوان جذب 585 نیروی آموزشی حق التدریس اظهار کرد:تا سه سال آینده 2هزار فرهنگی در استان بوشهر بازنشسته می شوند.مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: همچنين در اين مدت دو هزار نفر از همکاران فرهنگی ما در آموزش و پرورش استان بازنشسته می‌شوند در حالی‌که سالانه بالغ بر ۳۰۰ نفر ورودی دانشگاه فرهنگیان است که ورودی هر سال را چهار سال بعد خروجی دریافت خواهیم کرد.

کرمی در خصوص سهمیه استخدام سال گذشته آموزش و پرورش استان بوشهر را ۳۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: به دلیل عدم کسب نمره قبولی تنها ۱۸۰ نفر از افراد شرکت کننده را توانستیم جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح نخبه‌پروری با مشارکت منطقه ویژه پارس جنوبی اجرایی شده خاطر نشان کرد: امسال افزون بر 700 نفر دانش‌آموز با مشارکت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در شهرستان‌های عسلویه، جم، کنگان، دیر، دشتی و دشتستان تحت پوشش این طرح قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: امسال نیز آزمون جذب ۲۹۷ نفر اول شهریور ماه در استان بوشهر برگزار خواهد شد.

کرمی با اشاره به پرداخت مطالبات فرهنگیان گفت: 550 میلیارد ریال از مطالبات و پاداش فرهنگیان بازنشسته سال 95 پرداخت شد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار