کد خبر: 867272
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
رسانه امريكايي المانيتور گزارش داد
رسانه امريكايي در گزارشي درباره واكنش‌هاي فراگير مردم و سياسيون ايراني به شهادت «محسن حججي» نوشته كه شهادت او، ايراني‌ها را متحد كرده است.
به گزارش فارس، واكنش‌ها به اسارت و سپس شهادت شهيد مدافع حرم «محسن حججي» توسط تروريست‌ها در سوريه تا بدان جا پيش رفته كه يك رسانه امريكايي هم به انتشار گزارشي درباره واكنش‌هاي طيف‌هاي مختلف ايراني‌ها پرداخته است. المانيتور گزارش داده كه شهادت محسن حججي شهيد مدافع حرم «ايراني‌ها را متحد كرده است.»
در گزارش اين رسانه امريكايي آمده است: «تصاوير بدن بي سر محسن حججي يك مبارز و جنگجوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سوريه، روز نهم آگوست در شبكه‌هاي اجتماعي ايران دست به دست شد. داعش ويدئويي از لحظه اسارت حججي را در جريان حمله غافلگيرانه به منطقه‌ مرزي سوريه- عراق منتشر كرد؛‌ حمله‌اي كه به كشته شدن تعدادي از افراد انجاميد. مقامات ايراني و كاربران شبكه‌هاي اجتماعي فوراً همدردي و تسليت خودشان را به والدين و همسر حججي ابراز كردند و قول به پاكسازي منطقه از داعش دادند. در حالي كه اغلب اين ويدئوهاي فريبنده داعش بود كه دست به دست مي‌شد، اين بار اين تصوير لحظه اسارت حججي بود كه دست به دست شد. اين تصوير به طرز خاصي فراموش نشدني است. حججي كه لباس نظامي به تن داشت، در كنار يك داعشي كه چاقو به دست داشت، ديده مي‌شود. در پس زمينه تصوير دود سياهي بر مي‌خاست. بسياري از كساني كه اين تصوير را ديدند، قياس‌هايي بين چهره حججي و فردي كه او را اسير كرده انجام دادند.
 
اينطور به نظر مي‌آمد كه حججي مي‌دانست مرگش قريب‌الوقوع است و سرنوشتش را پذيرفته است اما جنگجوي داعش كه از گونه‌اش خون مي‌چكيد، به نظر مضطرب و پريشان مي‌رسيد. زهرا عباسي، همسر حججي به رسانه‌هاي ايراني گفت كه «به چشمان همسرم نگاه كنيد. هيچ ترسي در اين چشمان نيست. همه‌اش شجاعت و دليري است. او مثل يك كوه است.» اين تصوير با تفاسير و تعبيرهاي مذهبي هم همراه شده است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار