کد خبر: 867123
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
فرمانده سپاه عاشورا مطرح کرد
فرمانده سپاه عاشورا به لزوم کتابت گفته‌ها و خاطرات ایثارگران تأکید کرد و گفت: چه کسی از ما خواسته و ما جواب رد داده ایم‌که صحبت نمی‌کنیم، باید این احساس نیاز در کشور ایجاد شود و وظیفه اصلی این اقدام به عهده رسانه‌ها است.

سردار غلام‌عسگر کریمیان در حاشیه چهارمین همایش ملی آزادگان اردوگاه موصل ۲  با بیان اینکه با توجه به قانون، تعریفی از ایثارگران در بنیاد شهید و امور ایثارگران، ایثارگر شامل جانبازان، آزادگان و رزمندگان می‌شود، اظهار داشت: زمانی که ستاد آزادگان وجود داشت کارآیی بیشتری را شاهد بودیم و معتقدم ازنظر مادی و معنوی پرداخت حقوق آزادگان انجام نشده است و با توجه به مشکلات اعتباراتی همچنان پیگیر این موضوع هستیم که به‌زودی محقق خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ دوران دفاع مقدس در جامعه جا بیافتد، ابراز کرد: متأسفانه رسانه‌ها فقط یک روز را به آزادگان آن‌هم به دلیل مناسبت اختصاص می‌دهند درحالی‌که دوران اسارت در هشت سال دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی، مقابله با جنگ نرم، صرفه‌جویی، بهره‌وری و وحدت و انسجام وجود دارد و هرلحظه باید الگوبرداری شده و در کل جامعه تبیین شود.

فرمانده سپاه عاشورا اضافه کرد: چه‌چیزی بهتر از آنکه فرهنگ جوان ۱۷ الی ۲۵ ساله دهه جنگ دفاع مقدس را در بین جوانان امروز تجلی داد ولی متأسفانه هجمه‌های فرهنگی با روش‌های زیادی جوانان را به‌طرف خود می‌کشانند و ما از گنجینه کشور خود که ایثارگران هستند غافل مانده‌ایم.

کریمیان ادامه داد: آن روزها آزاده‌ای به نام محمدتقی باقری بود که کمی زودتر از ما آزاد شد و شب قبل آزادی به‌طرف من آمد و گفت هر پیامی دارید بگویید تا به خانواده‌هایتان برسانم که من فقط گفتم به مسؤولان ایران اسلامی پیام همه ما را برسان‌که مبادا به خاطر اُسرا باجی به دشمن دهید.

وی افزود: ما همگی در اسارت به این معتقد بودیم که درهای اسارت با حمایت‌های صلیب سرخ نه بلکه با «آرپی ‌جی» رزمندگان گشایش خواهد یافت.

فرمانده سپاه عاشورا بابیان اینکه به علت جراحت ۶ ماه تحت پانسمان و در آسایشگاه سپری کرده‌ام، افزود: در آن دوران هیچ‌گاه احساس ضعف نکردم بلکه فقط به این فکر می‌کردم که سنگرم عوض‌شده است.

وی با یادآوری مراسم تشییع با عزت و احترام پیکر شهدا بین مردم، خاطرنشان کرد: در دوران اسارت شهید ابراهیم رضایی را داشتیم که بعثی‌ها حتی اجازه تشییع از چند قدمی پیکرش را نیز نمی‌دادند و با کابل به جان ما افتادند و پیکر آن شهید روی زمین افتاد.

کریمیان اضافه کرد: بسیاری از شهدای اسارت را بعثی‌ها زیر پایشان له کردند و به شهادت رساندند و حتی رزمندگانی داشتیم که با یک پانسمان اولیه امکان بهبودی داشتند ولی به‌قدری رسیدگی نکردند که پایشان قطع شد.

وی یادآور شد: زمانی که اسیر شدم به‌شدت از ناحیه فک و صورت مجروح بودم که من را بدون بی‌حسی و بیهوشی جراحی کردند و من فقط قادر به تحمل ۳ بخیه از ۱۷ بخیه روی صورتم بودم و مابقی را در حالت ناتوانی و بیهوشی به سر بردم.

فرمانده سپاه عاشورا در پایان به لزوم کتابت گفته‌ها و خاطره ایثارگران تأکید کرد و گفت: چه کسی از ما خواسته و ما جواب رد داده‌ایم‌که صحبت نمی‌کنیم، باید این احساس نیاز در کشور ایجاد شود و وظیفه اصلی این اقدام به عهده رسانه‌ها است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر