کد خبر: 867037
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
دبير كانون سراسري انبوه‌سازان گفت: به‌رغم اينكه همه انتظار داشتند افزايش نرخ اجاره، كمتر از نرخ تورم باشد اينگونه نشد و مشاهده مي‌شود در بعضي از مناطق حتي تا سه برابر نرخ تورم، نرخ اجاره يا رهن افزايش پيدا كرده كه نشان از بي‌برنامگي در بازار اجاره مسكن در كشور است.
فرشيد پورحاجت در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اينكه صنعت ساختمان چهارمين سال بحراني خود را سپري مي‌كند، اظهار كرد: شرايط بازار مسكن شامل مؤلفه‌هاي خريد و فروش و بازار اجاره مي‌شود و اگر در اين بازارها مشكلي به وجود آيد، ناشي از به هم خوردن نظم عرضه و تقاضاست.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر بازار فروش مسكن نسبت به دوره‌هاي گذشته مقداري رشد مثبت داشته است، خاطر نشان كرد: البته انتظارات بازار مسكن از شرايط، هنوز محقق نشده است، زيرا بازار مسكن همچنان داراي عملكرد مثبت نيست.
پورحاجت تصريح كرد: بايد اهتمام ويژه نسبت به بازار مسكن كشور و سرمايه‌هاي مردم شود. البته با حمايت‌هايي شامل ارائه بسته‌هاي تشويقي و انگيزشي اعم از بسته‌هاي تشويقي مالياتي و سرمايه‌اي مي‌توانيم شاهد شكوفايي اين بازار باشيم.
وي با بيان اينكه در بازار رهن و اجاره املاك شرايط مطلوبي ديده نمي‌شود، عنوان كرد: در تابستان امسال متفاوت از تابستان سنوات گذشته وارد بازار مسكن شديم. شرايط اجاره و رهن در تابستان ۱۳۹۶ براي مستأجران بسيار سخت بوده است. مردم براي تهيه مسكن مورد نياز مشكلات خاص خود را دارند و افزايش قيمت اجاره و رهن نسبت به پيش‌بيني‌هايي كه مي‌شد، بيشتر شده است. به‌رغم اينكه همه انتظار داشتند افزايش نرخ اجاره، كمتر از نرخ تورم باشد اينگونه نشد و مشاهده مي‌كنيم در بعضي از مناطق حتي تا سه برابر نرخ تورم، نرخ اجاره يا رهن افزايش پيدا كرده كه نشان از بي‌برنامگي در بازار اجاره مسكن در كشور است.
پورحاجت با اشاره به افزوده شدن حدود ۴۰ درصد به آمار خانوارهاي مستأجري كشور طي يك دوره پنج ساله يعني از سال ۱۳۹۰ تا اكنون اظهار كرد: در اين مدت يك ميليون و ۸۰۰ هزار خانوار مستأجر به كشور اضافه شده است. افزايش اين آمار به دليل به هم‌خوردگي نظم عرضه و تقاضا در بازار مسكن است و به نظر مي‌رسد اين عامل اصلي افزايش قيمت اجاره در سال ۱۳۹۶ است.
وي عنوان كرد: سيستم بانكي عملاً توليد و صنعت را قفل كرده است. تقريباً در اين خصوص بايد يك تحول اساسي در سيستم بانكي كشورمان صورت بگيرد؛ همچنين لازم است بانك‌ها انضباط مالي را رعايت و نظارت‌ها را نسبت به سيستم خود بيشتر كنند.
پورحاجت ادامه داد: در بازاري هستيم كه هر بانكي خارج از شرايط، مصوبات و اعتبارات، اقدام به افزايش نرخ سپرده‌ها مي‌كند و اين موضوع عملاً بخش توليد را به ورطه نابودي مي‌برد. بنابراين ضروري است با يك اهتمام ويژه سيستم بانكي اصلاح شود و معتقديم بايد براي تأمين نقدينگي سازندگان و خريداران مسكن اقدام و مسير براي آنها از اين طريق هموار شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مستاجر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
آقاي دبير كانون سراسري انبوه‌سازان شما با اين اخبار كذب افزايش اجاره كه ارائه مي فرمائيد ، بعضي افراد سودجو دنبال بهانه ايجاد تورم هستند كه به سخنان شما اشاره مي كنند
دوم اينكه همه ايران تهران نيست و مردم در شرايط سخت مالي و درآمدي زندگي مي كنند .
سوم مگر آپارتمان نوساز متري چند تمام مي شود و چند درصد سود به اين كار تعلق مي گيرد كه بعد منجر به افزايش كاذب اجاره به همراه دارد .
چهارم براي كاهش هزينه ساخت كه منجر به كاهش قيمت تمام شده آپارتمان نو ساز مي شود شما چه پيشنهادي ارائه نموده ايد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
1
برخورد با این تخلف فوق العاده ساده و عملی است. دولت و قوه قضائیه باید دستور دهند که باید اجاره بها نصف شود و مستاجران نصف اجاره را واریز کنند به حساب موجر و اگر شکایتی شد دولت براحتی نصف اجاره را از مالک بعنوان مالیات طلب میکند. این بشود ما هم گوشت گرم میخوریم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار