کد خبر: 867016
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
مرز ریمدان این شهرستان بعد از گذشته دهها سال و یک سال از رسمی شدن آن هنوز زیرساخت های لازم نظیر فیبر نوری برای استقرار دستگاههای اداری و ثبت کالا و مسافر را ندارد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار با اعلام اين خبر گفت: انتظار از مرز ریمدان صرفا یک بازارچه مرزی نیست و باید مسئولان امکانات بیشتری برای آن تعریف کنند تا ساکنان این منطقه از مزایای آن بهره مند شوند.

ایوب درویشی افزود : فعالیت نکردن مرز ریمدان سبب بیکاری هزاران نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در چابهار شده است و مردم مرزنشین از آماده نبودن زیرساخت های لازم برای جابه جایی کالا و مسافر به شدت ناراضی هستند.

وي ادامه داد: مرز ریمدان باید فرصت مناسبی برای صادرات انواع محصولات تولیدی این شهرستان باشد تا مردم بتوانند کالاهای خود را به پاکستان صادر کنند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت : متاسفانه صدور برگ راهداری و موافقت برای تردد یک مسافر و یا مرزنشنیان بین 2 کشور ایران و پاکستان در مرز ریمدان سخت تر و زمان بر تر از تردد در دیگر کشورهای دنیاست.

فرماندار شهرستان ویژه چابهار همچنین راه اندازی خط مسافری دریایی چابهار به کراچی و گوادر پاکستان را خواستار شد و افزود: باید نهایت استفاده را از مرزهای دریایی و خاکی سیستان و بلوچستان ببریم تا بتوانیم از این طریق مشکل اشتغال این منطقه را جبران کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار