کد خبر: 866838
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
اقدام قابل اعتنا و مسئولانه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در رابه با تصويب «طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا»، به طور گسترده اي در رسانه‌های غربی مورد پوشش قرار گرفت.
مسيح محمدي
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ايالات متحده حدود ده روز پیش مصوبه جدید کنگره درباره تحریم‌های روسیه، ایران و کره شمالی را تایید کرد. با امضای این قانون ترامپ باید ظرف 90 روز، سپاه پاسداران، مقامات، نمایندگان و اشخاص وابسته‌ به آن در خارج از ایران را با بهانه ادعایی فعالیت‌های «تروریستی» تحریم کند.
به همين علت مجلس شورای اسلامی نيز طرح مقابله با اقدامات خصمانه و ماجراجویانه آمریکا در منطقه را به تصویب رساند که افزایش توان دفاعی و بازدارندگی در حوزه موشکی را شامل می‌شود. تصویب این طرح بازتاب قابل توجهی در رسانه‌های بین‌المللی داشت. قانونگذاران ایران با 228 رأی موافق، یک رأی مخالف و 2 رأی ممتنع، امروز یکشنبه در صحن علنی پارلمان جزئیات این طرح را تصویب کردند. اين اقدام قابل اعتنا و مسئولانه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به طور گسترده اي در رسانه‌های غربی مورد پوشش قرار گرفت.
«طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا» دولت را مکلف می‌کند مبلغ 10 هزار میلیارد ریال برای گسترش فعالیت‌های موشکی در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح ایران قرار دهد. این طرح همچنین دولت را ملزم می‌کند به منظور مبارزه با تروریسم در منطقه مبلغ 10 هزار میلیارد ریال در اختیار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دهد.
خبرگزاری رویترز با توصیف این اقدام به عنوان اقدام تلافی‌جویانه ایران در برابر تحریم‌های جدید آمریکا در تیتر خود نوشت: «بعد از تحریم‌های آمریکا، ایران در صدد افزایش بودجه فعالیت‌های موشکی و سپاه پاسداران است.»
خبرگزاری رویترز با استناد به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نوشته نمایندگان هنگام تصویب طرح شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.
خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس هم با اشاره به  افزایش بودجه وزارت دفاع و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نوشت: پارلمان ایران به طور یک‌ صدا به افزایش برنامه موشکی بالستیک این کشور و فعالیت‌های نظامی سپاه پاسداران در پاسخ به تحریم‌های اخیر آمریکا رای مثبت داد. قانونگذاران ایران در جلسه روز یک‌شنبه خود که با حضور تمامی نمایندگان برگزار شد، با 240 رای موافق این طرح را به تصویب رساندند.
این رسانه آمریکایی همچنين اشاره کرده مجلس ایران در حالی این طرح را تصویب کرده که ترامپ تهدید کرده درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، بار دیگر مذاکره خواهد کرد.
آسوشیتدپرس در پایان خبر خود نوشته ایران در ماه‌های گذشته اقدام به انجام آزمایش‌های موشکی کرده، که علی‌رغم انتقادهای آمریکا، فعالیتی مجاز به موجب توافق هسته‌ای است. وبگاه شبکه خبری بلومبرگ نیز این خبر را پوشش داد و برخی از جزئیات آن را منتشر کرد.
«بیزنس‌استاندارد» نیز نوشت که پارلمان ایران، طرح مقابله با اقدامات «تروریستی» آمریکا را تصویب کرد. این وبگاه خبری-تحلیلی هم نوشت که اقدام قوه مقننه ایران بعد از امضای قانون تحریم‌ها توسط ترامپ انجام گرفته است.
روزنامه «سانفرانسیسکو کرانیکل» بخشی از طرح پارلمان ایران را مورد توجه قرار داد که خواستار منع سفر مقام‌های نظامی و امنیتی آمریکایی به ایران است. این روزنامه نوشت مقام‌های ایرانی اغلب آمریکا را به حمایت از داعش و شاخه سوری القاعده متهم می‌کنند.
خبرگزاری اسپوتنیک نیز با انتشار خبر تصویب طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا در مجلس شورای اسلامی گزارش داد: ایران قرار است در پاسخ به تحریم‌های آمریکا 520 میلیون دلار به توسعه برنامه موشکی‌اش اختصاص دهد.
اسپوتنیک در ادامه بخش‌هایی از اظهارات علی لاریجانی، رئیس مجلس را منتشر کرد که گفته است: آمریکایی‌ها باید بدانند که این اولین اقدام ما است.
هم‌چنین خبرگزاری فرانسه در گزارشی ضمن انتشار این خبر آورده است: قانونگذاران ایران در روز یک‌شنبه برای مقابله با تحریم و ماجراجویی واشنگتن در منطقه به طرحی رای دادند که 520 میلیون دلار را به توسعه برنامه موشکی ایران اختصاص می‌دهد.
خبرگزاری رویترز نيز گزارش داد: ایران پس از تحریم‌های آمریکا بودجه بیش‌تری به موشک‌هایش و سپاه پاسداران اختصاص داد. پارلمان ایران روز یک‌شنبه به اتفاق آراء به کلیات طرح مقابله با اقدامات خصمانه و ماجراجویانه آمریکا در منطقه را با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا تصویب کردند که به موجب آن بودجه توسعه برنامه موشکی این کشور و سپاه پاسداران به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد، بدون اینکه ملزم باشد توضیحی درباره آن ارائه دهد. ایران در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا که اوایل ماه اوت به تصویب رسید و ایران آن را ناقض توافق هسته‌ای می‌داند، این طرح را به تصویب رسانده است.
علاوه بر این شبکه فاکس نیوز هم گزارش داد: پارلمان ایران با حضور تقریبا تمامی نمایندگان خود طرحی را برای افزایش بودجه برنامه موشکی این کشور و سپاه پاسداران تصویب کرده، اقدامی که پاسخی برای تحریم‌های اخیر واشنگتن علیه تهران محسوب می‌شود. هیچ جزئیاتی درباره این‌که این بودجه قرار است چگونه مورد استفاده قرار گیرد، منتشر نشده است.
خبرگزاری شینهوا چين نیز گزارش داد: قانونگذاران ایران کلیات طرحی موسوم به مقابله با فعالیت‌های تروریستی و ماجراجویانه ایران در منطقه را به تصویب رساندند. پارلمان ایران که هفته آینده قرار است درباره جزئیات این طرح بحث و رایزنی کند، آن را با 240 رای موافق و در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه ایران تصویب کرده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مدافع حرم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
1
نمایندگان مجلس بجای اینکه یک بیانیه بی محتوا را تسویب کنند متوانستند با نامه به سازمان ملل طبق بند ۳۷برجام نقض برجام را از سوی امریکا بیان کنندوبا اینکارمی توانستند به حالت قبل از برجام برگردند.اما چون اکثر نمایندگان وابسته به دنیای مادی هستند نمی توانند تصمیمی خلاف اربابان زر وزور بیگرند.وتا زمانی که انسانهای متجد معاب که عاشق عکس گرفتن با نمایندگان امریکا هستند.بر روی کار هستند.بیشتر از ابن نباید انتظار داشت.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
2
با توجه به متن برجام ،بد عهدی های آمریکا را با زدن به سر ومغز خودمان جبران جبران میکنیم، وعراقچی هم آن را یک اقدام هوشمندانه میداند!!!
کارگرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
2
چرا صدا وسیماصحبتهای آقای ظریف وعراقچی که به مردم قول موفقیت برجام ، اجرای تمام بندهای برجام را میدادند یا آنجا که میگفتند:«مگر آمریکا میتواند برجام را اجرا نکند؟؟؟ !!!» وبا این دغل کاریها مردم ایران را فریب دادند پخش نمیکند؛ چرا با یاد آوری گذشته تلخ نه چندان دور از تکرار این خیانتها جلو گیری نمیشود؟!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار