کد خبر: 866772
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
استاندار سمنان اعلام کرد:
استاندار سمنان از هدفگذاری برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در ٤١ روستای این استان خبر داد.
محمدرضا خباز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان با اعلام این خبر اظهار کرد: انتخاب این روستاها در استان در راستای اجرایی شدن ماده ٢٧ قانون برنامه ششم توسعه صورت گرفته واست.
وی افزود: با اجرایی شدن این قانون زمینه‌های توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در این 41 روستای استان فراهم می‌شود تا از مهاجرت بیشتر روستاییان به حاشیه شهرها کاسته شود.
رئیس شورای برنامه‌ریزی استان بر لزوم جلوگیری از جزیره‌ای عمل کردن در روستاها تاکید و تصریح کرد: متاسفانه گاهی دیده می‌شود که دستگاه‌ها در روستاها بدون هماهنگی و آگاهی از یکدیگر دست به اقداماتی می‌زنند که هماهنگی در این بخش می‌تواند بهتر به پیشبرد امور کمک کند.
خباز با اشاره برنامه‌های دوگانه در روستاها گفت: وجود دوگانگی در اجرای برنامه‌های روستایی مشکلاتی به‌همراه دارد و لذا باید متولی این بخش مشخص شود تا اقدامات از آن محل صورت گیرد.
وی با بیان اینکه عدم هماهنگی و اقدامات دوگانه دستگاه‌ها زمینه‌ساز نارضایتی روستاییان می‌شود افزود: این دوگانگی موجب ایجاد بی‌اعتمادی روستاییان به دستگاه‌های اجرایی می‌شود.
استاندار سمنان با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهرها بر لزوم ایجاد درآمد پایدار برای روستاییان تاکید و اظهار کرد: اگر روستاییان ما درآمد پایداری داشته باشند نه تنها از سکنه خالی نمی‌شوند بلکه با مهاجرت معکوس روبرو خواهیم بود لذا باید زمینه‌های ایجاد اشتغال و افزایش درآمد در روستاها فراهم شود.
وی با بیان اینکه مهاجرت روستاییان نه تنها از جمعیت مولد روستا می‌کاهد بلکه در شهرها نیز مشکل‌ساز خواهد شد گفت: مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها بر مشکل حاشیه‌نشینی به ویژه در شهرهای بزرگ خواهد افزود.
این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه روستاییان باید توانمندسازی شوند ادامه داد: توانمندسازی روستاییان و آموزش و مهارت‌آموزی آنها زمینه بازگشت رونق به روستاها را فراهم و از کوچ روستاییان به شهرها می‌کاهد.

استاندار سمنان با اشاره به وجود 380 روستای بالای 20 خانوار در این استان اضافه کرد: تعداد روستاهای بالای 20 خانوار استان در گذشته بیش از این‌ها بوده لذا باید با توانمندسازی جوامع محلی بسترها را برای مهاجرت معکوس به روستاها و ایجاد رونق اقتصادی و بهبود اقتصاد روستایی بیش از پیش فراهم کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار