کد خبر: 866616
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به استان هرمزگان، طرح احداث حوض‌های خشک بندرعباس با ظرفیت تعمیر سالانه ۱۲۰ هزار تن انواع کشتی را افتتاح کرد.

این طرح که ظرفیت تعمیر انواع کشتی زیر ۱۲۰ هزار تن در سال را دارد در منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس واقع شده است. طرح احداث حوضهای خشک بندرعباس با دارابودن دو حوض تعمیرات و نوسازی از جمله بزرگترین داکهای خشک منطقه محسوب می شود.

برای بهره برداری از این طرح که برای ۸۴ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال می کند، هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت ریالی و بیش از ۸۸ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی در قالب تسهیلات صورت گرفته است.

به منظور دستیابی به اهداف این طرح که شروع اجرای آن سال ۱۳۸۱ بود، چهار فاز با ظرفیت های مختلف در نظر گرفته شد که در حال حاضر بخش عمده زیرساختهای فاز صفر تکمیل شده است.

گفتنی است که فاز صفر برای تعمیرات شناورهای با ظرفیت کمتر از ۱۲۰ هزار تن، فاز یک جهت تعمیرات شناورهای با ظرفیت بالای ۱۲۰ هزار تن، فاز دو با هدف ساخت شناورهای با ظرفیت کمتر از ۱۲۰ هزار تن و همچنین فاز سه برای ساخت شناورهای با ظرفیت بالای ۱۲۰ هزار تن بوده است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار