کد خبر: 866557
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهدا در سفر اخیر به مشهد:
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در جريان سفر اخيرشان به مشهد مقدس و زيارت حرم مطهر حضرت علي بن موسي الرضا(عليه‌السلام)، در منزل شماري از خانواده‌هاي شهدا حضور يافتند...
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در جريان سفر اخيرشان به مشهد مقدس و زيارت حرم مطهر حضرت علي بن موسي الرضا(عليه‌السلام)، در منزل شماري از خانواده‌هاي شهدا حضور يافتند و ضمن تجليل از مقام شهيدان و صبر و ايثار خانواده‌هاي آنان، در سخناني كوتاه به نكاتي در زمينه مسائل منطقه و اهميت آزادسازي حلب، ارزش كار جوانان مدافع حرم و فضائل هم‌نشيني با خانواده شهدا اشاره كردند. گزيده‌اي از سخنان رهبر انقلاب اسلامي در جريان اين ديدارها به شرح زير منتشر مي‌شود.
   
گريه‌اي همراه با شكر
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌العظمي خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب در ديدار با خانواده شهيد محمد برازنده، در پاسخ به مادر شهيد كه گفت «من هيچ وقت براي شهادت فرزندم گريه نمي‌كنم، بلكه براي فرزندان سيدالشهدا گريه مي‌كنم»، گفتند: «گريه كردن براي شهيد هيچ اشكالي ندارد، گريه هم بكنيد تا دلتان آرام بگيرد، منتها ناشكري نكنيد». ايشان همچنين با حضور در منزل خانواده شهيدان يوسف و حسين رحيمي، تأكيد كردند: همه كشور و همه ملت در درجه اول مديون شهدا، و بعد هم مديون خانواده‌هاي شهدا هستند. قدر پدران و مادران شهدا را بايد دانست.
   
بايد مقابل سياست به فراموشي سپردن شهدا ايستاد
رهبر انقلاب در ديدار با خانواده شهيدان سيدمهدي و سيدهادي مشتاقيان، نيز از وجود سياستي براي به فراموشي سپردن شهادت، شهيد و خانواده شهيد خبر دادند و تأكيد كردند: بايد در مقابل چنين سياستي ايستاد و خانواده‌هاي شهدا را عزيز كرد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين با حضور در منزل خانواده شهيد مدافع حرم جواد جهاني، به موضوع آزادسازي حلب اشاره كردند و گفتند: قضيه حلب اينقدر مهم بود كه همه محاسبات امريكا، سعودي و غيره را در سوريه و در منطقه ۱۸۰ درجه به هم زد و از بين برد و باعث شد خون شهدا هدر نرود. ايشان افزودند: اين اتفاق به قدري عظمت دارد كه نمي‌شود با تعبيرات انساني آن را بيان كرد.
   
عمق تحليل جوانان معجزه انقلاب است
يك روز در كشور خودمان جنگ بود، تهران بمباران مي‌شد، دزفول بمباران مي‌شد، اهواز بمباران مي‌شد، مردم با پوست و گوشت خودشان جنگ را حس مي‌كردند، خب يك عده‌اي مي‌رفتند ــ البته همان روز هم همه نمي‌رفتند، يك عده‌اي مي‌رفتند، اما يك عده‌اي نمي‌رفتند ــ خانواده‌ها صبر مي‌كردند يك عده‌اي جوان‌ها مي‌رفتند به شهادت مي‌رسيدند خب خيلي هم خوب بود، خيلي هم با ارزش بود، شهدا هم خيلي مقام عالي دارند، اما امروز يك جنگي يك جايي وجود دارد كه مردم آن را با پوست و گوشت خودشان حس نمي‌كنند اما در عين حال مي‌روند، ببينيد اين خيلي مهم است. حس نمي‌كنند جنگ را اما مي‌روند چرا؟ براي خاطر اينكه مي‌فهمند كه قضيه چي است. اين عمق فهم و اين تحليل درست قضايا اين خيلي چيز مهمي است اين معجزه‌ انقلاب است، اين را انقلاب اين جوان‌ها را، امثال اين خانم را، امثال شما پدر و مادرها را اين انقلاب اين‌جور تربيت كرده و پيش برده. اين انقلابِ اين‌جوري شكست خوردني نيست وقتي كه انقلاب اين‌جور تأثير مي‌گذارد. امروز به نظر من تعداد كساني كه حاضرند براي خدا در راه‌هاي خطرناك قدم بگذارند از آن روزي كه در ايران در جبهه‌هاي خودمان جنگ بود اگر بيشتر نباشد كمتر نيست.
   
هدفتان انجام تكليف باشد و نه شهادت!
رهبر انقلاب اسلامي در باب سخن يكي از حضار كه گفت: هدف همه بچه‌هاي مجموعه فرهنگي ما شهادت است، گفتند: «هدفتان شهادت نباشد. هدفتان انجام تكليف فوري و فوتي باشد. گاهي اوقات هست كه اين جور تكليفي به شهادت منتهي مي‌شود، گاهي هم به شهادت منتهي نمي‌شود. البته آرزوي شهادت خوب است، اما هدف كار را شهادت قرار ندهيد. هدف كار را كار قرار بدهيد، كاري كه بايد انسان انجام بدهد و به آن اهداف نتايج كار برسد.» ايشان از افتخار همنشيني با خانواده شهدا نيز گفتند و افزودند: از هم‌صحبتي با خانواده‌هاي شهدا نه تنها احساس خستگي نمي‌كنم بلكه باعث مي‌شود خستگي از امور ديگر هم برطرف شود.
   
شهداي مدافع حرم، چهره درخشان اسلام را نشان مي‌دهند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ديدار با خانواده شهيد مدافع حرم محمد اسدي خطاب به خانواده شهداي مدافع حرم گفتند: «اين جوان‌هاي شما واقعاً دارند يك چهره درخشاني را از اسلام نشان مي‌دهند.» ايشان با اشاره به اينكه خوشبختانه يك عده قابل توجه عظيمي از جوانان مؤمن و فداكار در كشور وجود دارند كه حاضرند جانشان را در راه ارزش‌ها و اصول انقلابي بدهند، گفتند: «اين جوان‌ها واقعاً هركدامشان يك گنجند، يك گنجند؛ اگر خود اين جوان‌ها و آنهايي كه با اينها سروكار دارند بفهمند هركدام يك گنجند كه مي‌توانند براي آينده كشور مورد استفاده قرار بگيرند به شرطي كه استعدادهايشان درست به كار گرفته شود. »
يكي از حواشي اين ديدارها هم در منزل خانواده شهيدان يوسف و ابوالفضل احساني فكر روي داد. وقتي رهبر انقلاب از فعاليت‌هاي برادر شهيد سؤال كرد، و او گفت در كنار درس خواندن، واليبال هم بازي مي‌كند، ايشان گفتند: «واليبال خيلي خوب است، واليبال از آن ورزش‌هاي خيلي خوب است. بنده طرفدار واليبالم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار