کد خبر: 866133
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
نظرسنجي جنجالي برنامه نود در شب سكوت درباره شجاعي و حاج صفي
برنامه نود دوشنبه شب در حالي روي آنتن رفت كه بار ديگر عادل فردوسي‌پور با بي‌اعتنايي به ماجراي بازي حاج صفي و شجاعي برابر صهيونيست‌ها و چالش‌هايي اصلي‌تر كه فوتبال كشور با آن روبه‌رو است...
سعید احمدیان
 
برنامه نود دوشنبه شب در حالي روي آنتن رفت كه بار ديگر عادل فردوسي‌پور با بي‌اعتنايي به ماجراي بازي حاج صفي و شجاعي برابر صهيونيست‌ها و چالش‌هايي اصلي‌تر كه فوتبال كشور با آن روبه‌رو است، در اقدامي هدفمند در قالب يك نظرسنجي به تبليغ براي حضور بانوان در ورزشگاه‌ها پرداخت، موضوعي كه با توجه به جو ناسالم استاديوم‌ها، با مخالفت مراجع تقليد روبه‌رو شده است.
 
عادل فردوسي‌پور و برنامه‌اش نود كه دوشنبه شب‌ها روي آنتن شبكه سوم مي‌رود، چند وقتي است كه دست‌اندازي به حوزه‌هاي غير‌فوتبالي هم مي‌كنند، از تبريك به اصغر فرهادي به خاطر اسكار گرفته تا اظهارنظر سياسي درباره پلاسكو. دوشنبه شب اين هفته يكي ديگر از برنامه‌هاي متظاهرانه نود روي آنتن رفت، جنجالي كه از طرح سؤال نظرسنجي برنامه نود به پا شد تا بار ديگر فردوسي پور به منطقه‌اي پا بگذارد كه منتقدان مي‌گويند به او ارتباطي ندارد و برنامه‌اي كه دغدغه فوتبال دارد بايد به مسائل اصلي بپردازد نه موضوعات فرعي كه جايي در چالش‌هاي اصلي فوتبال ايران ندارد. با اين حال برنامه نود انگار راه خودش را مي‌رود، مانند چند سال اخير كه مي‌خواهد خوش آمد يك طيف سياسي خاص باشد.
 
ماجرا چه بود؟ به مناسبت آغاز به كار غير رسمي دولت دوازدهم سؤال پيامكي خود را به مهم‌ترين انتظار جامعه فوتبال از دولت دوازدهم قرار داده بود. سؤالي كه پاسخ‌هايي به اين ترتيب داشت: «1- ايجاد بسترهاي لازم براي خصوصي‌سازي باشگاه‌ها 2- توجه ويژه به تيم ملي براي موفقيت در جام جهاني 3- ساخت، بازسازي و تجهيز ورزشگاه‌ها 4- فراهم كردن شرايط فرهنگي حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها 5- كمك به سلامت فوتبال و برخورد قاطع با فساد.» شايد در نگاه اول سؤال برنامه سؤال به جايي بود، به خصوص كه دولت جديد در روزهاي اول شروع به كارش است و مي‌تواند با علم به انتظارات هواداران و اهالي فوتبال، براي چهار‌سال آينده اين ورزش بتواند بهتر برنامه‌ريزي كند، آن هم ورزشي كه هواداران بي‌شماري دارد. نگاهي اما به گزينه‌هاي مطرح شده براي اين سؤال، بار ديگر از شيطنت‌هايي كه در طراحي آن ديده مي‌شد، پرده برداشت.
    ***
گزينه 4 يعني همان «‌فراهم كردن شرايط فرهنگي حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها» بود، مطالبه‌اي كه چند وقتي است از سوي بلندگوهاي يك جريان خاص مطرح شده و در شبكه‌هاي اجتماعي در روزهاي تبليغات رياست جمهوري و پس از آن به اوج رسيده، تا جايي كه گروهي از فوتباليست‌هاي بانوان با راه‌اندازي كمپيني براي بازي 14 شهريور ايران و سوريه در انتخابي جام جهاني كه قرار است، روز جشن صعود كشورمان به جام جهاني باشد، از دولت خواسته‌اند تا براي اين بازي در ورزشگاه‌ها به روي بانوان باز شود. حضور كاملاً زنانه در بازي ايران- سوريه يكي از پيشنهادهاي مطرح شده براي شكستن طلسم حضور زنان در آزادي است؛ چراكه هميشه گفته شده است بستر حضور خانواده‌ها مطرح نيست.
اين درخواست‌ها حتي واكنش وزير ورزش را هم به همراه داشته و مسعود سلطاني‌فر هر چند حضور بانوان براي بازي با سوريه را رد كرده اما گفته است احتمال حضور زنان در استاديوم در آينده نزديك زياد است: «‌اخيراً نامه‌اي هم برخي زنان فوتباليست نوشته بودند كه از اين پيشنهادها و تقاضاها زياد است و طبيعتاً ما روي آنها كار و بررسي مي‌كنيم. قوياً اعلام مي‌كنم در بازي با سوريه زنان به ورزشگاه نمي‌روند. البته شخصاً به حل مشكل ورود زنان به ورزشگاه‌ها خوشبين هستم و احتمال حضور زنان در ورزشگاه‌ها زياد است.‌» عادل فردوسي‌پور هم دوشنبه شب در همراه شدن با اين جو با طراحي سؤال نظرسنجي برنامه، به صورت زيركانه‌اي در اين بازي وارد شد تا بار ديگر، برنامه نود به سمتي برود كه جز حاشيه و جنجال براي فوتبال ندارد، آن هم بر سر مسائلي كه جزو دغدغه‌هاي اصلي جامعه ورزش و فوتبال نيست.
    ***
برنامه نود در حالي دوشنبه شب با نظرسنجي جنجالي‌اش پخش شد كه سكوت عادل فردوسي‌پور مقابل ماجراي تخطي احسان حاج صفي و مسعود شجاعي و بازي اين دو بازيكن برابر نماينده رژيم صهيونيستي يكي از سوژه‌هاي داغ فوتبال ايران در چند روز اخير بوده است، قابل توجه بود. در اين برنامه حتي كوچكترين اشاره‌اي به اين مسئله نشد، ماجرايي كه محكوميت همه از وزارت ورزش و فدراسيون فوتبال تا جامعه انقلابي را به همراه داشت.
با اين حال فردوسي‌پور در برنامه نود كوچكترين اشاره‌اي به اين مسئله كه سبب زير پا گذاشتن خط قرمزهاي نظام شده است، نكرد تا نشان دهد كه برنامه نود تنها تريبوني براي دغدغه‌هاي شخصي و جناحي‌اش است و او راه خودش را مي‌رود. البته فردوسي‌پور در چند سال اخير بارها با  اتفاقاتي كه در فوتبال مي‌افتد، گزينشي برخورد كرده است، مانند ماجراي پرونده فساد در فوتبال كه در برنامه نود به صورت كامل بايكوت شد، آن هم به اين دليل كه نمايندگاني كه اين پرونده را تهيه كرده بودند،  از نظر سياسي در جبهه مقابل مجري و تهيه كننده برنامه نود هستند!
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
1
0
جناح رو شما دارید از نحوه تحلبلتون بچه 2 ساله هم متوجه میشه چه گرایشی دارین نه برنامه مردمی 90 که میلیون ها محاطب داره ، جناح رو شما دارین که بین زن و مرد تو ساده تریت حقوق ابتدایی هم قایل به تفاوت هستید.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
0
حالا هرکسی میلیون ها مخاطب داشت که بر حق نیست ، اینکه دو نفر فوتبالیست ما جلوی یک نماینده از رژیم کودک کش و حامی داعش صهیونیست بازی می کنند و می بازند بعدش هم این آقا بایوکت می کنند آیا درسته از چی دارند دفاع می کنند
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
0
کاری به برنامه نود و فردوسی پور ندارم ولی به عنوان یک ایرانی به هیچ وجه راضی و مایل نیستم شجاعی و حاج صفی رو توی کشور ببینم - از تبریک رژیم غاصب به این دوتا میشه به عمق فاجعه پی برد - متاسفم که به جایی رسیدند که بخاطر یک مشت دلار حاضرند وطن فروشی بکنند - کمترین سزای اینکارشون محرومیت از تیم ملی باید باشه - مرگ بر منافق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
0
خب به نظر من هم برنامه فوتبالی باید راجع به فوتبال باشه این آقا حتی راجع به اینکه چرا به فلان فیلم جشنواره فجر جایزه ندادن و به اون یکی دادن هم اظهار نظر میکنه آخه یکی نیست بگه مگه شما کارگردانی یا هنرپیشه یا داور جشنواره. حالا جالبه بعضی از فیلمهایی هم که ازشون دفاع میکنه واقعا بیخود و مزخرفن. ایشون راجع به فوتبال هر چی میخوان بگن ولی لطفا توی کارهای دیگه دخالت نکنن. در مورد نرفتن خانم ها به ورزشگاه هم باید خدمت هموطنان عزیز عرض کنم که بیشتر مشکل سخت افزاری هست یعنی نبود امکانات. خب خانمها نیاز به سرویس بهداشتی جداگانه و احیانا ورودی جداگانه هم دارن مگر اینکه ورودی خانوادگی باشه. بعدش هم مگه اون تماشاگرایی که میان فحش میدن با خانواده میان که خانواده بخواد جلوشون بگیره. فرهنگ فوتبال رو باید درست کرد با ورود خانمها درست نمیشه وگرنه برای والیبال تیم ملی هم خانمها میرن ورزشگاه ولی اتفاقی نمیفته اونجا غرور ملی وسطه ولی اینجا نه. فوتبال خودش در یک چرخه نادرست قرار گرفته. و البته باید در مورد اون ورزشکارایی هم که رفتن جلوی تیم صهیونیستی بازی کردن باید گفت که بازیکنان مسلمان تیمهای بسیار معروف اروپایی از ابتدا با تیمشون سر این مسائل به تفاهم میرسن و جلوی تیمهای اسرائیلی بازی نمی کنن بعد ایرانیها که اینقدر داعیه دفاع از فلسطین رو دارن جلوی اونها بازی کنن؟؟ باز هم به غیرت و مردانگی گواردیولا که وقتی پیکه و رونالدینهو از اسرائیل حمایت کردن، اونها رو سر نیمکت نشوند تا بفهمن باید از کی دفاع کنن و به همین خاطر هم از تیم بارسلونا اخراج شد. چرا یه خورده از ورزشکارای آفریقایی یاد نمی گیرید با این مناسبات جهانیتون ما رو کشتین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار