کد خبر: 865693
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
كبري آسوپار
تحقير ملي در روز عزت ملي!كبري آسوپار

عزت نفس اغلب يك امر دروني است كه در رفتار فرد بروز مي‌يابد. بهانه‌ آفرينش كائنات، رسول و فرستاده‌ خدا با فقرا مي‌نشست و هم‌سفره مي‌شد، عزتش بيشتر مي‌شد. در روز تحليف برخي نمايندگان مجلس، از ميان آن همه مهمان خارجي در مراسم، ذوق‌زده و آويزان سلفي گرفتن با مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا شدند و اين صف عكاسي با موگريني نه تنها عزتي نبخشيد كه همان را هم كه داشتند، بر باد داد. كاش ما خبري مي‌شنيديم كه مثلاً در آن لحظات كوتاه پس از اتمام مراسم تحليف كه هنوز فدريكا موگريني از صحن علني خارج نشده، دو سه نفر از نمايندگان مجلس غيررسمي در مورد نقض برجام توسط طرف امريكايي ديالوگ‌هايي با او داشته‌اند. خيلي رؤيايي بود؟ نه، به هيچ وجه، نمايندگان مجلس توسط مردم وكيل شده‌اند براي همين كار، در اصل به آنها رأي داده شده براي حفاظت از منافع ملت.
كسي كه احساس عزت دروني نكند، كسي كه خودكم‌بيني داشته باشد، كسي كه ارزش هويت ملي خود را نداند، كسي كه جايگاه مقامي را كه در آن قرار گرفته نشناسد، نماينده‌ مجلس هم كه بشود، به‌جاي ايفاي نقش برجسته‌ نمايندگي ملت، تا حد دوره افتادن براي گرفتن عكس سلفي با يك سلبريتي شأن خود را پايين مي‌آورد. نمايندگاني كه در روز تحليف پيگير گرفتن عكس سلفي با موگريني بودند، در واقع نه جايگاه او را دريافتند كه فرصت هم‌كلامي با يك مقام عالي رتبه‌ اتحاديه‌ اروپا و يكي از طرف‌هاي اصلي مذاكرات هسته‌اي ايران را براي يادآوري حقوق اساسي ملت مغتنم بشمارند و نه جايگاه خود را متوجه شده‌اند كه مقام رسمي يك قدرت منطقه‌اي و حتي جهاني هستند. خود را جوانك‌ و موگريني را ستاره‌ فيلم‌هاي عاشقانه ديدند انگار، دنبالش بيفتند و عكس سلفي بگيرند. با اين حساب معلوم نيست برجام را چه مي‌بينند!
نمايندگاني كه اصلاً در جايگاه «مقام كشوري و ملي» نبودند و نيستند، حالا در روزي كه تجلي عزت ملي مردم و مقامات ايران اسلامي‌مان بود، آينه‌ تحقير اين ملت شدند.
عذرخواهي يكي از اين نمايندگان هم چيزي بيش از عذر بدتر از گناه نبود، چه آنكه او گفته بود اين تصاوير «در فضاي غيررسمي و از سر مطايبه گرفته شده» و اين توضيح، در كنار همه اعتراضات قبلي اين سؤال را اضافه مي‌كند كه چرا بايد يك نماينده پارلمان در جلسه‌اي با وزانت تحليف رئيس‌جمهور و با حضور مهمانان خارجي، تعاملش با مسئول سياست خارجي اروپا را در حد دورهمي‌هاي فاميلي، طنزآلود و غيررسمي بداند! بماند كه ساير نمايندگاني كه در اين سلفي‌هاي حقارت حضور داشتند، زحمت عذرخواهي را هم نكشيده‌اند و حتي يكي از نمايندگان تهران معترض شده كه چرا «هيئت رئيسه راه ارتباط نمايندگان با مهمانان ويژه را در مراسم تحليف بستند.» حال آنكه آبرو‌ريزي گرفتن آن مدل عكس با موگريني نشان مي‌دهد تدبير هيئت رئيسه بيراه هم نبوده است. سخنگوي هيئت رئيسه مجلس گفته پرداختن به ماجراي اين عكس‌ها ضرورتي ندارد اما سرپوش گذاشتن روي يك فاجعه، آن را درست نمي‌كند و بعداً از جايي ديگر بيرون مي‌زند. فلسفه تشكيل هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان دقيقاً چيست؟
موج اعتراض مردمي به رفتار نامناسب اين جمع از نمايندگان مجلس از همان ساعات آغازين انتشار عكس‌ها در فضاي مجازي توسط فعالان مجازي با هر عقيده‌ سياسي شكل گرفته اما نبايد غافل بود كه اين افراد با رأي مردم وارد مجلس شده‌اند و مردم بايد مسئوليت رأي خود را بپذيرند و فراتر از اعتراض، دقت داشته باشند كه به چه كساني رأي مي‌دهند. وقتي آدم‌هاي كوچك را نماينده‌ مردم مي‌كنيم، مردم را هم كوچك مي‌كنند. كسي كه خود را حقير مي‌بيند، نمي‌تواند براي ملت عزت بيافريند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
0
همه تقصیرها را سر مردم خراب نکنید مردم مجبورند به کسانی که در یک چهارچوب مشخص شده اند رای بدهند شاید اشکال از آن چهرچوب باشد دوم اینکه شاید بیچاره ها تا حالا زن ندیده اندباید برایشان توضیح بدهید دوستان زن هم یه موجودی مثل شماست با یه سری فرقهای جزئی اگه ماهواره رو آزاد می کردید دوتا زن ببینند اینجوری برای یه زن میانسال معمولی خودشونو نمی کشتن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
0
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
چه راه حل بخردانه ای !!!!!!!!!!!!!
مگه الان ماهواره حقیقتا ممنوعه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کسانی که اداره امور مرم را بر عهده می گیرند متناسب با برآیند تفکرات و اعمال اقشار مختلف مردم هستند !!!!!!!!!!!
این رفتار زشت به نحوی از انحا نشانگر حال تک تک اغلب ماست؛ ذوق زدگی های قشری، بی تفاوتی ها گروهی دیگر و ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار