کد خبر: 864807
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
اخراج عادل غلامي از تيم ملي واليبال پس از درگيري با موسوي و ترك تمرين
تيم ملي واليبال كشورمان در حالي براي مسابقات انتخابي جهان آماده مي‌شود كه ترك تمرين توسط عادل غلامي، پس از درگيري لفظي با محمد موسوي، سبب شد تا سرعتي‌زن شمالي ايران با تصميم كولاكوويچ از تيم ملي كنار گذاشته‌شود و حاشيه‌هاي واليبال قبل از اعزام به اردوي تركيه به اوج برسد.
سعيد احمديان 
 
تيم ملي واليبال كشورمان در حالي براي مسابقات انتخابي جهان آماده مي‌شود كه ترك تمرين توسط عادل غلامي، پس از درگيري لفظي با محمد موسوي، سبب شد تا سرعتي‌زن شمالي ايران با تصميم كولاكوويچ از تيم ملي كنار گذاشته‌شود و حاشيه‌هاي واليبال قبل از اعزام به اردوي تركيه به اوج برسد.
 
پس از نتايج ضعيف تيم ملي واليبال در ليگ جهاني، كولاكوويچ شاگردانش را آماده رقابت‌هاي انتخابي جهان مي‌كند، مسابقاتي كه از 19 مرداد به ميزباني كشورمان در اردبيل برگزار مي‌شود و ايران با چهار تيم ديگر آسيايي براي كسب دو سهميه مسابقات قهرماني جهان رقابت خواهد كرد. اردوهاي تيم ملي براي شركت در اين مسابقات، از اواخر تير آغاز شده و واليباليست‌ها طبق برنامه تنظيم شده فدراسيون، قبل از رفتن به اردبيل، امروز به تركيه مي‌روند تا با بازي تداركاتي با ترك‌ها، آماده مسابقات انتخابي جهان شوند. با اين حال آخرين تمرين واليبال قبل از پرواز به تركيه با حاشيه همراه بود و خبرساز شد. در اواخر اين تمرين كه با حضور اصحاب رسانه برگزار مي‌شد، سيد‌محمد موسوي و عادل غلامي وارد مشاجره شديد لفظي شدند كه منجر به تذكر ايگور كولاكوويچ به هر دو بازيكن شد، با اين حال عادل غلامي در حركتي بي‌سابقه در تمرينات تيم ملي واليبال در سال‌هاي اخير بدون توجه به تذكر سرمربي، لباس خود را عوض كرد و از اردو بيرون رفت.
 
 اصرارهاي خوش‌خبر، سرپرست تيم ملي واليبال هم چاره‌ساز نشد تا سرعتي‌زن تيم ملي با عصبانيت سالن را ترك كند، اتفاقي كه اخم‌هاي كولاكوويچ را به همراه داشت تا همه در انتظار واكنش اين مربي به ترك تمرين از سوي غلامي باشند، به خصوص كه كولاكوويچ يكي از مربياني است كه قوانين سخت‌گيرانه‌اي را در تمرينات دارد و همان طور كه سرپرست تيم ملي واليبال پيش‌بيني كرد، جريمه سنگيني در انتظار غلامي خواهد بود.
  
اخراج غلامي، تاوان ترك اردو بود
سرانجام قبل از ظهر ديروز بود كه سايت رسمي فدراسيون واليبال در خبري از اخراج غلامي از تيم ملي خبر داد. بنا به نوشته سايت رسمي فدراسيون واليبال؛ كادر فني تيم ملي واليبال ايران شب گذشته در نشست فوق‌العاده به اين موضوع رسيدگي كرد و صبح نيز مجدداً در جلسه‌اي به بررسي اين موضوع پرداخت و نهايتاً تصميم به كنار گذاشتن عادل غلامي از تركيب تيم ملي واليبال گرفت و در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: «‌ احترام از اركان اساسي هر تيم در رسيدن به موفقيت است و تحت هر شرايطي اين اركان بدون هيچ ملاحظه كاري بايد حفظ شوند. تمرينات تيم ملي واليبال تاكنون با نظم پيگيري شده است. بازيكنان در اين مدت به طور كامل و به دور از هيچ حاشيه‌اي در اختيار تيم و كادر فني بودند. ترك تمرين از سوي عادل غلامي به دليل نداشتن كنترل رفتار در شرايط بحراني از سوي اين بازيكن انجام شده است و به‌رغم وجود حسن سابقه و نظم و خوش رفتاري اين بازيكن در طول تمرينات، از ديد كادر فني و به ويژه شخص ايگور كولاكوويچ اين رفتار عادل غلامي يك‌اشتباه بزرگ و نابخشودني است. عادل غلامي به‌رغم اينكه تاكنون حاشيه‌اي نداشته است و هميشه به موقع در تمرينات و اردو شركت كرده است، اما به علت مرتكب شدن اين خطاي بزرگ از تيم ملي واليبال كنار گذاشته مي‌شود.»
  
در شأن يك ملي‌پوش نبود
 كولاكوويچ پس از اطلاعيه فدراسيون، درباره تصميم به كنار گذاشتن عادل غلامي، رفتار اين بازيكن را در شأن يك ملي‌پوش ندانست: «اين رفتار در حد يك بازيكن در رده ملي نيست. از رفتار وي اينگونه تعبير مي‌شود كه وي قصد بازي در تيم ملي را ندارد. در واقع غلامي خودش تيم ملي را ترك كرد. رفتار غلامي بسيار اشتباه بود. من به او به عنوان يك انسان و يك بازيكن احترام مي‌گذارم، اما قبل از هر چيز براي تيم ملي ايران و زندگي كاري خود در ايران احترام قائلم. اينجا تيم ملي واليبال ايران است.»
 
سرپرست تيم ملي واليبال هم درباره اين تصميم ديروز به سايت رسمي فدراسيون واليبال گفت: «‌در نشست تصميم‌گيري براي رسيدگي به تخلف عادل غلامي، كولاكوويچ تأكيد كرد كه اين بي‌نظمي قابل بخشش نيست و براي تداوم نظم و انضباط در تيم ملي واليبال بايد برخورد جدي با اين بازيكن شود.»
   
جوانگرايي در واليبال سرعت مي‌گيرد
همچنين كولاكوويچ پس از برخورد شديد با غلامي از آغاز روند جوانگرايي در تركيب تيم ملي واليبال خبر داده است: «به زودي جوانگرايي بيشتري در تيم ملي انجام مي‌شود و روي خيلي از جوانان حساب كرده‌ام. تصميم دارم در مسابقات جام قهرمانان بزرگ جهان كه آذرماه در ژاپن برگزار مي‌شود، از بازيكنان جوان‌تري كه در رده اميد، جوانان و نوجوانان بازي مي‌كنند استفاده كنم و به همه نشان دهم كه توانايي و پتانسيل جوانان واليبال ايران تا چه اندازه بالاست.‌»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار