کد خبر: 863840
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
مقام‌هاي نظامي امريكا ديروز ادعا كردند با شليك اخطار حركت يك قايق ايراني به سمت ناو امريكايي را متوقف كرده‌اند. روايت منابع ايراني از اين رويارويي متفاوت است و گفته‌اند كه ناو امريكايي را در حالي كه به سمت آب‌هاي سرزميني ايران مي‌آمده، مجبور به تغيير مسير كرده‌اند.
 
سي ان ان عصر ديروز به نقل از دو مقام دفاعي امريكايي گزارش كرد كه يك ناو امريكايي ساعت 3 بامداد روز سه‌شنبه سوم مرداد در دهانه خليج فارس در واكنش به نزديك شدن يك قايق گشتي مسلح ايراني شليك هشدار كرد. به گفته اين مقام‌ها ناو يو‌اس‌اس تاندربولت بعد از آن تير هشدار شليك كرده كه قايق ايراني تلاش‌هاي ناو براي برقراري ارتباط راديويي را ناديده گرفته است. بنا به روايت طرف امريكايي، قايق ايراني تا فاصله كمتر از ۱۴۰ متري ناو جلو آمده و به سوت‌هاي هشدار و منورهاي ناو هم توجهي نكرده است. خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش كرده كه اين رويارويي بين ناو «يواس‌اس تاندربولت» كه در بحرين مستقر است و قايق سپاه رخ داده است.  منابع غيررسمي در تهران اصل حادثه را تأييد مي‌كنند ولي روايت طرف امريكايي را بزرگنمايي خوانده، روايتي متفاوت ارائه مي‌كنند و مي‌گويند كه ناو امريكايي به آب‌هاي سرزميني ايران نزديك مي‌شده است.
 
يك منبع آگاه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بيان اينكه سي‌ان‌ان خبر هشدار به قايق ايراني از سوي ناوهاي امريكايي را بزرگ جلوه داده است، اظهار داشت: اتفاق خاصي رخ نداده و اين رسانه امريكايي سعي در بزرگنمايي اين اتفاق دارد. وي در خصوص جزئيات اين اتفاق تصريح كرد: يك رزم‌ناو امريكايي به مرز آب‌هاي سرزميني ما نزديك شده بود و ما هم به آنها اين اخطار را داديم كه مسيرشان را تغيير دهند و از اين آب‌ها فاصله بگيرند و وقتي ناو امريكايي اين هشدار را از طرف نيروهاي ما دريافت كرد تمكين كرد و مسير خود را تغيير داد. اين رويارويي در شرايطي رخ داده كه امريكا در آستانه تحريم سپاه است و محمدعلي جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران چند روز قبل گفته بود اگر امريكا مي‌خواهد موضوع تحريم‌هاي «دفاعي و سپاه را دنبال كند» بايد پايگاه‌هاي خود را تا محدوده هزار كيلومتري اطراف ايران برچيند. علي باقري، رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح نيز گفته كه قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌هاي تروريستي، ريسك بزرگي براي  پايگاه‌هاي امريكا است. مقام‌هاي امريكايي پيش از اين ناوهاي خود را پايگاه‌هاي متحرك توصيف كرده‌اند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
0
0
منابع ایرانی در لید خبر خالی بسته اند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار