کد خبر: 863788
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی خبر داد:
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: ازابتدای امسال تاکنون در راستای حفاظت از منابع آب زیرسطحی و تعادل بخشی به سفره های آب های زیرزمینی 49 حلقه چاه غیرمجاز دراین استان مسدود شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: ازابتدای امسال تاکنون در راستای حفاظت از منابع آب زیرسطحی و تعادل بخشی به سفره های آب های زیرزمینی 49 حلقه چاه غیرمجاز دراین استان مسدود شد.

عزت الله آمره ای مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی افزود: با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز یک میلیون 609 هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی می شود.
وی اظهار کرد: یکی از مهمترین راهکارهای گذر از بحران آب، مدیریت مصرف و جلوگیری از برداشت چاه های غیرمجاز و اضافه برداشت چاه های مجاز است که شرکت آب منطقه ای در راستای مدیریت و نظارت دقیق بر منابع آب های زیرزمینی اقدام به مسدود کردن چاه های غیرمجاز کرده است.
آمره ای افزود: 284 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در استان مرکزی از 2 هزار و 750 حلقه چاه غیرمجاز برداشت می شود که تداوم آن تهدیدی جدی برای محیط زیست و ذخایر آبی منطقه است.
وی افزود: عملیات پرکردن چاه ها ی غیرمجازهمچنان ادامه دارد و این شرکت در جلوگیری از فعالیت این چاه ها، فعالیت جدی و مستمر دارد.
وی گفت: مصرف بی رویه و کاهش نزولات جوی در سال جاری شرایط ذخایر زیرزمینی را در این استان با مخاطره همراه کرده است.
آمره ای افزود: با استمرار کاهش سطح سفره های زیرزمینی، لازم است از شیوه مدیریتی سهمیه بندی آب استفاده کرد.
وی گفت: سال گذشته 50 هزارمتر مجوز حفاری چاه، جابجایی و کف شکنی صادر شده که حدود 15 میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداران چاه‌ها تحمیل کرد و این امر نشانگر وضعیت بحرانی آب های زیرزمینی در استان مرکزی است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: منابع موجود آب های زیرزمینی در این استان به علت برداشت های غیرمجاز و بی رویه با مشکل جدی روبرو شده و باید کشاورزان از روش های نوین آبیاری استفاده کنند.
آمره ای بیان کرد: سالانه حدود 235میلیون متر مکعب کسری در دشت های استان کسری مخزن وجود دارد یعنی سالانه معادل 235 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی افت می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار