کد خبر: 863532
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
به دنبال انتشار گزارشي با عنوان «دشمني كانادا و انفعال دستگاه ديپلماسي» در شماره 5130 روزنامه جوان به تاريخ 15 تير‌ماه 1396، وزارت امور خارجه بدون تكذيب مطلب، توضيحاتي را به دفتر روزنامه جوان ارسال كرده كه متن آن در پي مي‌آيد.
به دنبال انتشار گزارشي با عنوان «دشمني كانادا و انفعال دستگاه ديپلماسي» در شماره 5130 روزنامه جوان به تاريخ 15 تير‌ماه 1396، وزارت امور خارجه بدون تكذيب مطلب، توضيحاتي را به دفتر روزنامه جوان ارسال كرده كه متن آن در پي مي‌آيد.
- با توجه به اينكه با قطع روابط ديپلماتيك و كنسولي، مشكلات جدي براي هموطنان ما در كانادا به وجود آمده و همچنين از نظر سياسي با نبود نمايندگي ديپلماتيك، فضا براي فعاليت سازمان مجاهدين خلق (منافقين) و معاندين نظام در كانادا باز شده است، جمهوري اسلامي ايران سياست مديريت و كاهش تنش با كانادا را در راستاي از سرگيري روابط با اين كشور در دستور كار خود قرار داده است.
- دولت فعلي كانادا به‌طور مكرر علائمي را كه بيانگر اراده جدي اين دولت براي شروع تعامل مجدد با ايران است نشان داده، ‌اما براي از سرگيري روابط با جمهوري اسلامي ايران با چند مسئله جدي روبه‌رو است، با وجود اين سفر اخير مقامات كانادايي به كشورمان در راستاي برقراري مجدد روابط، نامه معاون وزير خارجه كانادا در خصوص عدم‌تصويب قطعنامه ضدايراني در سناي اين كشور، كمرنگ نمودن فعاليت‌هاي سازمان مجاهدين خلق (منافقين) در كانادا با روي كار آمدن دولت كنوني و لغو تحريم‌هاي ايران مرتبط با برنامه هسته‌اي، از جمله اقدامات مثبتي است كه در دوره جديد صورت گرفته است.
- در موضوع اخير دادگاه استيناف انتاريو، احكام صادره در دادگاه‌هاي بدوي كه اغلب پيش از دولت ليبرال فعلي صادر شده بودند، تأييد شده است. ضمن اينكه در اعتراض به اين حكم وزارت امور خارجه علاوه بر واكنش در سطح سخنگويي و اعتراض از مجاري مختلف ديپلماتيك، يادداشت اعتراض رسمي به وزارت خارجه كانادا ارسال و حكم صادره در دادگاه استيناف و احكام دادگاه‌هاي بدوي را مغاير با اصول كلي حقوق بين‌الملل از جمله اصل مصونيت دولت‌ها و اموال آنها مردود دانسته است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
0
شما با فرانسه ارتباط ان چنانی دارید چه گلی در رابطه با منافقین بر سرتان رده اند که از کانادایی ها در قابل ارتباط دنبال ان هستید؟!!!!!!!!مردمو خلاف بی خردیهایتان نکنید ، سیاست جای دلقک بازی نیست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار