کد خبر: 863480
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی گفت: من به جز دو فقره چک دیگر پرداخت‌ها را قبول ندارم. بابک زنجانی از طریق این دو چک به من گفت که هواپیما خریداری کنم تاریخ چک‌ها هم کاملاً مشخص است
فارس: در ادامه پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات همدستان بابک زنجانی، مهدی شمس با بیان اینکه نیاز به حسابرسی دقیق گزارشات شرکت هلدینگ است، گفت: بنده می‌گویم هر اظهار و اقراری که توسط فردی انجام شود باید مستند باشد لذا نباید صرفاً به گزارش شرکت هلدینگ بسنده کرد.

وی افزود: در کشورهایی که عضو قوانین بانکی هستند نمی‌توان پول زیادی را به حساب شخصی واریز کرد چرا که اگر مبلغ  زیادی واریز شود حساب آن فرد قرمز می‌شود، به همین دلیل می‌گویم که این پرداخت‌ها بین شرکت‌ها انجام شده است.

شمس در ادامه دفاعیات خود اظهار داشت: خانم «م» از نیروهای آقای زنجانی گفته که من به دستور زنجانی پول‌ها را به حساب شمس ریخته‌ام در حالی که این خانم کارمند زنجانی و در مظان اتهام است.

وی تصریح کرد: من در کیفرخواست متوجه شدم شرکت صرافی ترکیه‌ای است حرف من این است که بنده پرداخت‌هایی که به حساب من شده است را به جز دو فقره چک قبول ندارم.

قاضی مقیسه نسبت به پرداخت‌های واریز شده در تاریخ 27 دی ماه 91 به مبلغ دو میلیون دلار، 28 اسفندماه 91 به مبلغ 5 میلیون دلار و 21 فروردین ماه 92 به مبلغ 5 میلیون دلار اشاره کرد و خطاب به متهم گفت: آیا این پرداخت‌ها را قبول داری؟

شمس گفت: من به جز دو فقره چک دیگر پرداخت‌ها را قبول ندارم.بابک زنجانی از طریق این دو چک به من گفت که هواپیما خریداری کنم تاریخ چک‌ها هم کاملاً مشخص است، تمام این پرداخت‌ها توسط شرکت فال بوده که بنا به دستورالعملی که زنجانی برای آنها فرستاده است این پرداخت‌ها انجام شده است.

قاضی مقیسه گفت: هرچه ما می‌گوییم شما می‌گویید فال، البته اشکال ندارد شما هرچه می‌خواهید را تکذیب کنید.

در این لحظه قاضی مقیسه ختم جلسه را اعلام و ادامه رسیدگی را به فردا 3 مردادماه موکول کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار