کد خبر: 863422
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
در حالی مدیرعامل سایپا معتقد است، قیمت گذاری خودرو باید به بازار محول شود که رئیس شورای رقابت می گوید: مطمئناً اگر نظارت این شورا نبود وضعیت بازار خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان خیلی بدتر از الان می شد.
تسنیم: در حالی مدیرعامل سایپا معتقد است، قیمت گذاری خودرو باید به بازار محول شود که رئیس شورای رقابت می گوید: مطمئناً اگر نظارت این شورا نبود وضعیت بازار خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان خیلی بدتر از الان می شد.
 
از همان روزهای نخست ورود شورای رقابت به بازار خودرو، انتقادات زیادی به این موضوع از سوی شرکت های خودروساز مطرح شد که چرا قیمت خودرو را باید شورای رقابت تعیین کند. این در حالی است که این شورا بازار خودرو را انحصاری دانسته و براساس قانون خود را ملزم به تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو می داند.
 
شیوا در همین ارتباط در پاسخ به این پرسش که به نظر شما اگر شورای رقابت نبود قیمت‌ها تا چه میزان افزایش پیدا می‌کرد؟ گفته است: مطمئنم اگر شورای رقابت نظارت و کنترلی بر بازار خودرو نداشت وضعیت بازار خودروهای زیر 45 میلیون تومان خیلی بدتر از الان بود. در حال حاضر در بازار آرامش نسبی وجود دارد.  
 
وی اضافه کرده است: اگر خودروهای دیگری به عنوان رقیب پراید در بازار بود آن زمان بازار این خودرو انحصاری نبود و ما قیمت‌گذاری این محصول را انجام نمی‌دادیم. اگر عده‌ای معتقدند که بازار خودروهای پایین‌تر از 45 میلیون تومان انحصاری نیست بیایند بگویند سهم خودروسازان و تنوع محصولات آنها در این بخش چگونه است و آیا مردم در خرید ملزم به خرید محصولات محدودی هستند یا قدرت انتخاب دارند؟
 
اظهارات رئیس شورای رقابت در انحصاری بودن بازار خودرو در حالی مطرح می‌شود که مهدی جمالی مدیرعامل سایپا در این خصوص به خبرنگار تسنیم گفته است: قیمت گذاری خودرو باید توسط بازار انجام شود. در قیمت گذاری دستوری هم مصرف کننده و هم تولیدکننده ناراضی هستند.
 
وی با بیان اینکه اگر قیمت‌گذاری توسط بازار انجام شود تولیدکننده باید از سیاست های بازار تبعیت کند، افزود: بهترین کار این است که روش قیمت گذاری تغییر پیدا کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
0
0
متاسفانه برای یک کار آسان و فروش مثلا خودرو شرکت هایی از دل خود دولت تراشیده میشوند که همان دلالان درجه یک هستند مانند شورای رقابت و جالب است زیر مجموعه این دلال خانه رسمی و دولتی که آقای نعمت زاده صاحب اصلی هستند شرکت های ریز و درشت دلالی دیگر شکل میگیرد و نتیجه آن این میشود که خودرو خارجی را با سه برابر قیمت به مردم می اندازند.
اینکار را نکنید به خدا معصیت دارد . از یکطرف خودرو های خارجی چینی بی کیفیت وارد میشود و از طرف دیگر خودرو های داخلی بی کیفیت تر از چینی تولید میشوند و بعدا میگویند آلودگی داریم ، مصرف بنزین بالاست و هزاران معضل دیگر.
آقای نعمت زاده یکبار بشین دقیق فکر کن که بخش زیادی از این گرفتاریها متوجه جنابعالی و مدیرانتان است و چرا به اینگونه دارید خسارت جانی و مالی به مردم میزنید.
بترسید از خداوند بزرگ
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار