کد خبر: 860045
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
«انوشیروان محسنی بندپی»  در همایش بین‌المللی سالمندی جمعیت در تبریز، سالمند شدن جمعیت و توسعه شهرنشینی را دستاورد قرن ۲۱ عنوان کرد و با بیان اینکه سالمندی در کشورهای در حال توسعه آسیایی و اقیانوسیه با روند بسیار سریع افزایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: کشور ایران در سال ۹۰، ۸.۲ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال داشت که در سال ۹۵ به ۹.۳ درصد رسید از این رو باید با تدوین قوانین، سیاست‌گذاری مناسب صورت گیرد تا سالمندان زیر چتر حمایتی قرار گیرند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در  همایش بین‌المللی سالمندی جمعیت با اشاره به استقرار دبیرخانه شورای ملی سالمندان در سازمان بهزیستی کشور، گفت: تخصصی‌ترین نهاد درخصوص برنامه‌ریزی سالمندی، سازمان بهزیستی کشور است که با ۲۲ هزار نیروی متخصص و شرکاء اجتماعی ارائه خدمت می‌کند.

وی در  همایش بین‌المللی سالمندی جمعیت با اشاره به استقرار دبیرخانه شورای ملی سالمندان در سازمان بهزیستی کشور، گفت: تخصصی‌ترین نهاد درخصوص برنامه‌ریزی سالمندی، سازمان بهزیستی کشور است که با ۲۲ هزار نیروی متخصص و شرکاء اجتماعی ارائه خدمت می‌کند.

محسنی بندپی بر توانمندسازی زنان سالمند به منظور بهبود کیفیت زندگی در دوران سالمندی تاکید کرد و گفت: در این خصوص 45 هزار زن سالمند با همکاری معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری تحت پوشش قرار دادیم تا ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده به سالمندان، تکریم جایگاه سالمندان، فراهم‌سازی زمینه‌های نشاط و شور اجتماعی را شاهد باشیم که اکنون درصددیم به ۷۰ هزار نفر افزایش دهیم.

سونامی سالمندی ۲ دهه آینده در ایران
عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در همایش بین‌المللی سالمندی جمعیت با بیان اینکه تا پایان نیمه اول قرن ۲۱ بیش از ۸۰ درصد مردم در کشورهای در حال توسعه به سوی سالمندی خواهند رفت، گفت: کشور ایران نیز در ۲ دهه آینده سونامی سالمندی خواهد شد.

 تا پایان نیمه اول قرن ۲۱ بیش از ۸۰ درصد مردم در کشورهای در حال توسعه به سوی سالمندی خواهند رفت، گفت: کشور ایران نیز در ۲ دهه آینده سونامی سالمندی خواهد شد.

 همایش بین‌المللی سالمندی جمعیت و پیامدهای آن با حضور وزیر رفاه، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، مشاور بانوان سازمان بهزیستی کشور و نمایندگان صندوق جمعیت سازمان ملل از کشورهای میانمار، تایلند، مالزی، ویتنام، چین، پاکستان، ژاپن، استرالیا، کره در تبریز آغاز به کار کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر