کد خبر: 858796
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۲
روحانی در پیام تبریک عید فطر
رئیس‌جمهور در پیامی با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر به تمامی مسلمانان جهان به‌ویژه ملت مؤمن و عزیز ایران، از حضور گسترده و یک‌پارچه امت اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس تقدیر و تشکر کرد.
روشنگری مبانی صلح در اندیشه اسلامی وظیفه اندیشمندان مسلمان استحجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در پیامی با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر به تمامی مسلمانان جهان به‌ویژه ملت مؤمن و عزیز ایران، از حضور گسترده و یک‌پارچه امت اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس و پیام رسای آنان در دفاع از حقانیت ملت‏های مظلوم منطقه، آزادی قدس شریف و محکومیت تروریسم تکفیری تقدیر و تشکر کرد.

متن پیام حجت الاسلام حسن روحانی به این شرح است:

 بسم ‏الله الرحمن الرحیم

 فرا رسیدن عید سعید فطر؛ عید صبر، مهربانی، اطاعت و عبادت را به تمامی مسلمانان جهان به‏‌ویژه ملت مؤمن و عزیز ایران که در پرتو انوار آموزه‌های درخشان اسلام و سنت حسنه پیامبر اعظم(ص) خوشه‌چین برکات بهار قرآن و بهره ‏‌گیر از ثمرات پرفیض ماه مبارک رمضان بودند، صمیمانه تبریک می‌گویم.

ماه بافضیلت رمضان همواره فرصتی مغتنم برای تزکیه و تطهیر جسم و جان از تمام آلایش‌ها و زنگارها، و زمینه‌ساز تولدی دیگر در ساحت انسانی است. پویندگان این مسیر نورانی با چشم‌پوشی آگاهانه از طعام و پرهیز از گناه، شایستگی حضور در ضیافت الهی را می‌یابند و روزی آنان در این ضیافت، سبکبالی از هواهای نفسانی و طراوت گذشت، احسان و ایثار است.

عید خجسته فطر، تبلور شکوه این ماه تعالی و زمان شکفتن گل‏های امید در وجود انسان‏هایی است که با امساک و تقرب به ساحت کبریایی به غبارروبی خانه دل پرداختند و با غلبه بر گرایش‌های نفسانی از شب تاریک نفس‌پرستی به صبح روشن اعتدال و عقلانیت رسیده‌اند.

در پهنه جوامع اسلامی؛ درک عظمت این ماه و این عید، به‌عنوان جشنواره بزرگ اتحاد همه مسلمانان و همت جمعی آنان برای کاستن از اختلافات و زدودن بلایایی چون فقر، افراط، بی‌اخلاقی، خشونت و تروریسم از جغرافیای جهان اسلام است. بدون تردید در شرایط حاضر و برای اینکه امت اسلامی بتوانند با همدلی و تحکیم پیوندهای عمیق دینی، هوشیارانه در برابر توطئه‌های تفرقه‌انگیز دشمنان ایستادگی کنند؛ روشنگری مبانی عدل و عقل و صلح در اندیشه اسلامی، وظیفه نخبگان و اندیشمندان مسلمان است.

لازم می‏‌دانم در این عید فرخنده و تحول‌آفرین، از حضور گسترده و یک‌پارچه امت اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس و پیام رسای آنان در دفاع از حقانیت ملت‏های مظلوم منطقه، آزادی قدس شریف و محکومیت تروریسم تکفیری تقدیر و تشکر کنم.

یقین دارم که در سایه انسجام و هوشیاری ملی و نیز به‌پشتوانه حمایت غرورانگیز و رأی اعتماد قاطع ملت به خدمتگزاران خود که در 29 اردیبهشت 96 تجلی دوباره‌ای یافت؛ در دولت دوازدهم نیز  شاهد برداشته شدن گام‌های بلندتر برای سرافرازی ایران عزیز و سعادت نسل‌های امروز و فردای کشورمان باشیم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار