کد خبر: 857794
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
فرماندار شهرستان سرباز بابیان اینکه 68درصد جمعیت روستاهای این شهرستان فاقد شبکه آبرسانی هستند اعلام کرد: درمیان روستاهایی که به صورت سقایی آبرسانی می شوند، 700روستا در نوبت برای آبرسانی 15لیتری است.

حمید الدین یوسفی افزود: 92 درصد جمعیت این شهرستان در سکونتگاه های روستایی اقامت دارند که بیش از 68درصد جمعیت این روستاها نیز فاقد شبکه آبرسانی است.

وي با اشاره به آبرسانی سقایی به روستاهای فاقد شبکه ادامه داد: در حال حاظر 28روستای شهرستان سرباز به صورت سقایی و با سهمیه تنها 15لیتر در روز توسط ناوگان تانکری آبرسانی می شوند و این درحالی است 700 روستا نیز در نوبت آبرسانی سیار هستند.

يوسفي با بیان اینکه 80 دصد سکونتگاه های این شهرستان در کنار رودخانه بزرگ سرباز واقع است اظهار امیدواری کرد: با نزولات و بارش های اخیر و جاری شدن این رودخانه، مشکل آب مردمی که در کنار 300کیلومتر از طول این رودخانه بین سد پیشین،روستای کشاری و منطقه دشتیاری و باهوکلات ساکن هستند حل شود.

فرماندار سرباز ادامه داد:هم اکنون 1300روستای استان سیستان وبلوچستان به صورت سقایی آبرسانی می شوند و این درحالی است بسیاری از روستاها نیز در نوبت آبرسانی سیار هستند، همچنین به گفته مسولان ناوگان آبرسانی سیار فرسوده شده اند و برای نوسازی و تجهیز آن ها به 10میلیارد تومان اعتبار نیاز است.این ناوگان 13میلیارد تومان نیز از شرکت آب طلب دارند.

وي همچنين با اشاره به احداث مجتمع آبرسانی روستای کشاری گفت: بنا به مصوبه هیئت دولت،خطوط انتقال آب سد پیشین این شهرستان برای مصارف کشاورزی و آب آشامیدنی پایین دست در تیرماه سال جاری اجرایی می شود.

وی افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر28میلیارد تومان به 250روستای پایین دست آبرسانی می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار