کد خبر: 857792
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
فرماندار شهرستان کرج بر ضرورت استفاده از ظرفیتهای قانونی حمایت از حقوق سالمندان در کرج تاکيد کرد.

علی قنبر زمانی در نشست شورای سالمندان شهرستان کرج با بيان مطالب فوق گفت: بر اساس آمارهای سال ۱۳۹۵، در کل کشور حدود۵/۷ میلیون نفر سالمند داریم که سهم استان البرز از این تعداد ، بیش از ۳۴۰ هزار نفر است.

وي افزود: با توجه به روند صعودی حرکت جامعه به سمت سالمندی، می بایست تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به این قشر اندیشیده شود.

فرماندار کرج برخی خدمات مورد نیاز سالمندان را برشمرده و گفت: دسترسی آسان به خدمات بهداشت و درمان، استفاده از تخفیفات ویژه سالمندان در مراکز درمانی، ورزشی، فرهنگی و هنری، از جمله این خدمات است که می بایست دستگاه های مربوطه در شرح وظایف خود مطابق آیین نامه شورای سالمندان نسبت به آن با جدیت اقدام نمایند.

قنبر زمانی افزود: همچنین در موضوع مناسب سازی مسیر تردد سالمندان و هم سطح سازی در خیابان ها، پارک ها، مراکز دولتی و ساختمان های اداری، شهرداری ها و ادارات مربوطه مسئولیت مستقیم دارند و این موضوع بعنوان یکی از معیارهای سنجش میزان تکریم ارباب رجوع در ادارات سنجیده می شود.

وی برخی برنامه های ورزشی نظیر پیاده روی های خانوادگی و برگزاری اردوهای تفریحی برای سالمندان را از برنامه های مفید جهت غنی سازی اوقات فراغت آنان برشمرد و از دستگاه های عضو شورای سالمندان خواست در جلسه بعد برنامه های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار