کد خبر: 857771
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
با توجه به اینکه زیرساخت های پایگاه انتقال خون شهر بجنورد ارتقا یافت و استانداردهای تجهیزاتی و زیر ساختی این پایگاه به سطح استانداردهای روز اروپا رسید در همین راستا، خراسان شمالی توانست مجوز ارسال پلاسما به خارج از کشور را دریافت کند.

احسان روشن روان، مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی با اعلام اين خبر گفت : در سال گذشته با حمایت های مالی انجام شده، برای پایگاه انتقال خون بجنورد، سردخانه ای مجهز با گنجایش 20 هزار واحد پلاسما، سردخانه سه قلوی سیار، سردخانه منفی 40 درجه، فریزهای منفی 40 درجه و یخچال های بانک خون تامین و محیط های فنی این پایگاه نیز استانداردسازی شدند.

وی تصریح کرد: پس از ارتقای تجهیزات و زیرساخت های این پایگاه، نماینده وزارت بهداشت کشور اتریش و نماینده کشور آلمان در زمستان سال گذشته از این پایگاه بازدید کردند که آنان پس از انجام بازدیدها، مجوز ارسال پلاسما از خراسان شمالی به خارج از کشور را صادر کردند.

وی در ادامه درباره صادرات پلاسما از خراسان شمالی عنوان کرد: اولویت نخست این پایگاه پاسخ به نیاز پلاسمای هم استانی ها و دیگر استان های داخلی است، پس از آن، پلاسمای مازاد بر مصرف مشمول صادرات می شود.

مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی یادآور شد: پلاسمای مازاد بر مصرف استان هایی که دارنده مجوز صادرات هستند، جمع آوری خواهند شد و مجموع پلاسمای های مازاد کشور از استان تهران صادر می شوند.

روشن روان خاطر نشان کرد: در حال حاضر شاخص اهدای خون در خراسان شمالی 74.48 درصد است که 59.95 درصد از هم استانی ها اهداکننده مستمر خون در استان هستند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار