کد خبر: 857608
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
اوج بي‌انگيزگي، بي‌تفاوتي و اشتباهات واليبال در لهستان
تيم ملي واليبال ايران از صعود به مرحله نهايي ليگ جهاني بازماند. بلندقامتان كشورمان ديشب درحالي آخرين ديدار خود در ليگ جهاني 2017 را مقابل روسيه پشت سرگذاشتند كه با شكست سنگين برابر لهستان اندك شانس‌شان براي صعود به دور نهايي رقابت‌ها را از دست داده بودند.
نویسنده: شيوا نوروزي 
 
تيم ملي واليبال ايران از صعود به مرحله نهايي ليگ جهاني بازماند. بلندقامتان كشورمان ديشب درحالي آخرين ديدار خود در ليگ جهاني 2017 را مقابل روسيه پشت سرگذاشتند كه با شكست سنگين برابر لهستان اندك شانس‌شان براي صعود به دور نهايي رقابت‌ها را از دست داده بودند. ديداري كه شنبه‌شب در سالن اطلس آره‌نا برگزار شد بازي يك طرفه بود كه لهستاني‌ها با برتري همه جانبه شاگردان كولاكوويچ را سه‌بر‌صفر از پيش رو برداشتند و مصاف با روسيه به ديداري تشريفاتي تبديل شد. جاي خالي جوانان تازه‌نفس و باانگيزه‌اي چون معنوي‌نژاد در تركيب ايران به شدت احساس مي‌شد.
 
ملي پوشان واليبال در هفته سوم ليگ جهاني دومين شكست متوالي خود را برابر لهستاني تجربه كردند كه در هفته اول اين تيم را سه بر يك از پيش رو برداشته بودند. در شرايطي كه هر دو‌تيم براي صعود به امتياز اين ديدار نياز داشتند اين تيم دجورجي بود كه با انگيزه بيشتر و استفاده از فرصت‌ها به پيروزي رسيدند. در سوي ديگر ميدان بازيكنان كشورمان بازي سرشار از بي‌انگيزگي و ضعف را به نمايش گذاشتند. اين پنجمين باخت واليباليست‌هاي ايراني در اين دوره از رقابت‌ها بود، باختي كه تيم ملي واليبال‌مان را به رده دهم فرستاد (پيش از بازي با روسيه). سرويس‌هاي اشتباه تيم كولاكوويچ به قدري زياد بود كه حتي يك امتياز را نيز براي كشورمان به همراه نداشت. ضعف‌هاي ايران در مصاف با لهستان به همين جا ختم نشد تا جايي كه امتيازآورترين بازيكن‌مان يعني عبادي‌پور و قائمي هر كدام فقط هشت‌امتياز گرفتند. درحالي كه كوبياك بازيكن كليدي لهستان 15 امتياز از 75 امتياز تيمش را به دست آورد و لقب امتيازآورترين بازيكن ميدان را نيز به خود اختصاص داد. از سوي ديگر مدافعان‌مان نيز بدترين عمكلرد خود در ليگ جهاني را پشت سرگذاشتند و حتي يك امتياز در دفاع مستقيم نيز براي تيم ملي ايران به دست نيامد!
  
تبريك به لهستان
ايگور كولاكوويچ از عملكرد بازيكنان لهستاني تمجيد كرد. در شرايطي كه برخي كارشناسان واليبال ايران از عملكرد كولاكوويچ انتقاد دارند ايگور كولاكوويچ به ضعف‌هاي تيمش در مصاف با لهستان اقرار كرد و پذيرفت شاگردانش از روزهاي اوج خود فاصله گرفته‌اند: «در ابتدا بايد اين پيروزي را به همه لهستاني‌ها تبريك گفت. در اين ديدار آنها از هر نظر بهتر از تيم ايران بودند. لهستان اجازه نداد بازيكنان ايران بازي خوب خود را به نمايش بگذارند. در ست سوم همه چيز در امتياز ۱۵ مساوي بود، اما پس از آن با سرويس‌هاي كوتاه حريف در منطقه دو دچار مشكل شديم و به‌يك‌باره لهستان ۲۰‌بر‌۱۶ پيش افتاد و در نهايت هم پيروز شد. به نظرم برتري لهستان كاملاً مشهود بود و دوباره به آنها تبريك مي‌گويم.»
  
نمي دانم چه بگويم
كاپيتان تيم ملي واليبال بعد از پنجمين باخت كشورمان در ليگ جهاني اشتباهات زياد را دليل شكست مقابل لهستان خواند. سعيد معروف با اشاره به لحظات سرنوشت‌ساز بازي اظهار داشت: «نمي‌دانم چه بگويم. لهستان با كمترين اشتباه مقابل ايران به پيروزي رسيد. آنها در تمامي لحظه‌هاي حساس بازي بر ما برتري داشتند. ما تنها در ست سوم توانستيم كمي واليبال زيباي خود را به نمايش بگذاريم، اما در لحظات تعيين‌كننده‌ بازي، اشتباهات زيادي را مرتكب شديم. بازيكنان لهستان خوب سرويس زدند و دريافت ايران را با مشكل مواجه كردند و همين باعث شد به راحتي امتياز بگيرند.»
  
رسيدن به اهداف
تيم ملي لهستان در حالي ديشب به مصاف تيم امريكا رفت كه سرمربي اين تيم به شدت از پيروزي مقابل ايران خوشحال بود. فرديناندو دجورجي امتياز اين ديدار را براي صعود لهستان سرنوشت‌ساز خواند: «با ارائه يك بازي متفاوت برابر ايران موفق شديم پيروزي را نيز كسب كنيم. در ديدار مقابل ايران به دنبال ارائه يك بازي متفاوت بوديم و تا حدودي توانستيم به اين هدف نيز برسيم. كسب اين پيروزي را به بازيكنانم تبريك مي‌گويم و از اين‌كه تا پايان مسابقه جنگيدند، خيلي خوشحال هستم. اين براي من مهم‌ترين نكته در مسابقه با ايران بود.» ميخاييل كوبياك، كاپيتان تيم ملي لهستان در اين بازي هم ستاره تيمش بود و نقش پررنگي در پيروزي لهستان داشت. كوبياك نيز همانند دجورجي از پيروزي برابر ايران و كسب سه امتياز شادمان بود: «برابر ايران خيلي خوب بازي كرديم. نتيجه اين بازي براي لهستان بسيار مهم بود و شانس ما را براي صعود به مرحله نهايي افزايش مي‌داد. همين امر باعث شد تا با اين هدف كه مي‌توانيم امتياز بگيريم بازي كنيم و موفق هم شديم. از همه تماشاگران لهستاني حاضر در سالن مسابقه تشكر مي‌كنم و ممنون هستيم كه به استاديوم آمدند و به تشويق و حمايت از تيم لهستان پرداختند. بازي برابر تماشاگران خودي را خيلي دوست دارم و بي‌ترديد همه بازيكنان عاشق تشويق‌هاي آنان هستند. براي همين هدف تمرين كرديم هدف نهايي ما راه‌يابي به فينال است. همه چيز در دستان خود ماست و بايد همه حريفان را شكست دهيم.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
اریوبرزن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
0
0
ست اول 24بر21بودند خودشاننخواستند چون حذف شده بودند 3بازی اخر اعتماد به نفس نداشتند حیثیتی هم بازی نکردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
0
1
بازسازی تیم ملی وجوان گرایی لازمه انکار ناپذیرتیم ملی والیبال ایران است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
0
این بازی غیرعادی بود وبیشتر نماد اعتراض بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار