کد خبر: 857570
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
طرح ملی سنجش سلامت امسال در چهار شهرستان استان اردبیل در مقطع پیش دبستانی برای نوآموزان اجرا می‌شود.

محمد شفایی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل با عنوان کردن مطلب فوق گفت: ما اجرای این طرح را از 20 خردادماه در استان اردبیل شروع کردیم و تا پایان شهریورماه شاهد اجرای این طرح برای دانش‌آموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی هستیم.

وی تصریح کرد: این طرح برای پیش دبستانی‌ها نیز در چهار شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال اجرایی و عملیاتی می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان هدف از اجرای این طرح را غربالگری اولیه و مداخله بهنگام و شناسایی دانش‌آموزان با نارسایی و مشکلات جسمی، حرکتی اعلام کرد و گفت: در این طرح نوآموزان از بعد بینایی، شنوایی، بهداشت جسمانی، دهان و دندان، گوش و آمادگی تحصیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

شفایی با بیان اینکه سال گذشته در اجرای این طرح بیش از 21 هزار و 330 نفر نوآموز مشارکت کردند، افزود: ما 100 درصد دانش‌آموزان ابتدایی را در این طرح مورد سنجش قرار دادیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 21 هزار نوآموز در قالب این طرح مورد سنجش قرار گیرند، تصریح کرد: اولیای دانش‌آموزان باید برای مشارکت در اجرای این طرح در گام اول با مراجعه به مدرسه نسبت به ثبت‌نام اولیه فرزندان خود اقدام کرده سپس با دریافت معرفی‌نامه به مراکز سنجش در مرکز استان و شهرستان‌ها مراجعه و مراحل مختلف این طرح را سپری کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار